Vis oss ditt Bryggeri/Bryggerom

Så ut som det var mye trub i den gjæringsbøtta i bakgrunnen der [emoji14]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
4832eec48a162b2ded3e69de845c619c.jpg
09ab661108760dbadd5665dadfe2f279.jpg
4e0a464fbe61d8b3941cc819e44faf8c.jpg

Endelig kom spirorørene på plass og garderobeskap lys fra ikea. Jekketralla som bryggebord ble perfekt. Maks høyde 82cm og den koniske tanken går greit under.
Ødelagt håndtak så flyttingen må skje med omtanke.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Akkja - og imens, i en annen galakse, på et lite bad langt ute på landet (takk for ideen @Sarge): Min versjon av BIAB:p. Under posen skjuler det seg ei casoplate, og en 36-liters kjele med kran, en liten falskbunn og en meskepose oppi. BB60 er degradert til vannkjele. Og så flytter jeg den ut på kjøkkenet og setter den under kjøkkenvifta (må trille vekk komfyren), og bruker den som kokekjele. Så lenge den varer.
upload_2017-2-13_11-12-40.jpeg
 
Akkja - og imens, i en annen galakse, på et lite bad langt ute på landet (takk for ideen @Sarge): Min versjon av BIAB:p. Under posen skjuler det seg ei casoplate, og en 36-liters kjele med kran, en liten falskbunn og en meskepose oppi. BB60 er degradert til vannkjele. Og så flytter jeg den ut på kjøkkenet og setter den under kjøkkenvifta (må trille vekk komfyren), og bruker den som kokekjele. Så lenge den varer.
Vis vedlegget 29436
Artig bruk av det som ser ut til å være en HelSport sovepose.
 
Akkja - og imens, i en annen galakse, på et lite bad langt ute på landet (takk for ideen @Sarge): Min versjon av BIAB:p. Under posen skjuler det seg ei casoplate, og en 36-liters kjele med kran, en liten falskbunn og en meskepose oppi. BB60 er degradert til vannkjele. Og så flytter jeg den ut på kjøkkenet og setter den under kjøkkenvifta (må trille vekk komfyren), og bruker den som kokekjele. Så lenge den varer.
Kult, men jeg ser ikke helt hvordan jeg inspirerte dette... :) Jeg brygger BIAB og har falskbunn, men der stopper vel likhetene, tror jeg.
Jeg har uansett en svakhet for kreative "man tar det man har"-løsninger ala McGyver, og her er ihvertfall soveposen et stort pluss for min del. :)
 
Kult, men jeg ser ikke helt hvordan jeg inspirerte dette... :) Jeg brygger BIAB og har falskbunn, men der stopper vel likhetene, tror jeg.
Jeg har uansett en svakhet for kreative "man tar det man har"-løsninger ala McGyver, og her er ihvertfall soveposen et stort pluss for min del. :)
Inspirasjonen var sikkert i utgangspunktet fra Douglas Adams, Hitchhikers Guide to The Galaxy, hvor åpningsreplikken går omtrent som "Meanwhile, in a different galaxy, far out in the backwaters of the eastern spiral arm, lived a species that ......." ;)

Edit (litt dårlig hukommelse der ja):
"Far out in the uncharted backwaters of the unfashionable end of the Western Spiral arm of the Galaxy lies a small unregarded yellow sun. Orbiting this at a distance of roughly ninety-eight million miles is an utterly insignificant little blue-green planet whose ape-descended life forms are so amazingly primitive that they still think digital watches are a pretty neat idea."
 
Sist redigert:
Inspirasjonen var sikkert i utgangspunktet fra Douglas Adams, Hitchhikers Guide to The Galaxy, hvor åpningsreplikken går omtrent som "Meanwhile, in a different galaxy, far out in the backwaters of the eastern spiral arm, lived a species that ......." ;)

Edit (litt dårlig hukommelse der ja):
"Far out in the uncharted backwaters of the unfashionable end of the Western Spiral arm of the Galaxy lies a small unregarded yellow sun. Orbiting this at a distance of roughly ninety-eight million miles is an utterly insignificant little blue-green planet whose ape-descended life forms are so amazingly primitive that they still think digital watches are a pretty neat idea."

Spot on:). Et av verdenslittertaurens absolutte høydepunkter!

Kult, men jeg ser ikke helt hvordan jeg inspirerte dette... :) Jeg brygger BIAB og har falskbunn, men der stopper vel likhetene, tror jeg.
Jeg har uansett en svakhet for kreative "man tar det man har"-løsninger ala McGyver, og her er ihvertfall soveposen et stort pluss for min del. :)

Det var, som Kallhovd sier, den språklige inspirasjonen jeg siktet til:).

For den stakkars brygger som måtte ha en lite bryggeentusiastisk livsledsager å slåss med, kan jo soveposen komme til dobbel nytte. De fleste isolerer vel med et liggeunderlag, også, og med soveposen i tillegg er man godt hjulpet om det skulle komme til en konfrontasjon: "Å brygge eller ikke brygge, det er Spørsmålet!"
 
... personlig ble jeg mest fascinert av pentagramsirkelen... o_O

hehe - den stammer fra en "mørk" periode i ungdommen til en av døtrene til Marit. (Jeg synes det er fint at huset bærer historia med seg, så her skal det ikke pusses opp i utrengsmål, nei:).)
 
Tilbake
Topp