Hvor kjøper dere flasker?

CFD

 
Jeg pleide somregel å kjøpe panteflasker på butikken (Bjørnunger) ,men jeg har forstått at disse er faset ut? Er det en annen måte å få tak i flasker (og kasser) til en rimelig penge?

En kasse med Bjørnunger og kasse kostet 40kr ,mens en kasse med 0.5L koster jo 250kr for flasker og kasse.
 
Jeg har til nå kjøpt flasker fra bryggebutikken til 8 kr flaska, kassene lager jeg selv. Er nå på vei til å kjøpe en pall direkte fra grossist, www.nordickpack.no
Det kommer da på ca 4,50 pr. flaske inkl. mva, grønt punkt avgift og frakt
 
Det er fortsatt mulig å få tak i bjørnunger. Vet om flere hjemmebryggere som har hamstret de siste dagene. Ta en runde i nærbutikkene!
 
Jeg pleier å se etter tilbud på bryggebutikker. Sist jeg kjøpte en del flasker, var på Bryggselv. Det var 0.5-flasker for 5 kroner per flaske hvis jeg ikke husker helt feil.
 
Jeg kjøpte det meste av 0,5 flaskene jeg har hos bryggselv men 0,33 flaskene jeg har er kjøpt med øl på.Nu tar jeg vare på ølflasker som er øl på,og da er det 0,5 og 0,33.Jeg bruker mest fat så det er lite som kommer på flaske
 
Henta 30 kasser med bjørnunger på nærmeste Coop i går. Vaska 6 kasser hittil, og jevnt over ca ei flaske pr kasse gjennomsnittlig som blir panta igjen. Helt greit det til eget bruk og til de nærmeste. Ellers pleier jeg å bite meg merke i hvilke øl utesteder, restauranter, hotell m.m. har i kjøleskapene sine, og spør om å få tomgodset. Da sorterer jeg ut flasker som jeg vet er helvetes vanskelige å få av etiketter på. Weihenstephaner er mine absolutt favorittflasker, en noe mer solid versjon av Erdinger og Paulaner flaskene. Men er vanskelig å oppdrive.
 
Spør du bare om og kjøpe kasser med tomme ølflasker?
Kunne trengt flere selv nå som jeg brygger som bare det :p
 
Hvordan er de nye flaskene?

Skal sjekke litt rundt i morgen om jeg kan få tak i noen kasser!
bare kikket så vidt på Munkholm sist jeg var i butikken (Munkholm har vært levert på bjørnungene), og da var de på 0,33 longneck av ett eller annet slag. Men vet ikke om det blir panteflasker????
 
Blir det helt feil å kle seg ut som en av Romanfolket, sette seg ved siden av glasskontaineren med en lapp skrevet fra google translat... "jeg ha voldsomt mye øl på gjæring i heimen, kunne du være så snill å gi noen tomflasker? Ikke NøgneØ, vanskelige ettiketter. familien vil bli veldig glad" eventuelt leie en sånn kar til å gjøre det.. vinn vinn situasjon...
 
Kjøpte 144 nøgne ø flasker fra Ølbrygging når de hadde tilbud nå. Det er jo greit, men det er en tusenlapp for noe man kan få skaffet gratis (sunnmøring..). Ellers kan jeg råde deg til å oppsøke pub'er og hotell der øl som Paulaner, Erdinger, Franziskaner, Weihenstephaner serveres. Knallgode flasker som er veldig enkle å få av etikettene på. For oss er det et spørsmål om kostnader, siden vi er en gjeng som skal ha øl innimellom er der alltid et par tusen flasker som er "oppbundet". Vil råde deg til å unngå flaskene til Ægir og Slogen som er det desidert verste å fjerne limen fra. Nøgne Ø sine beryktede etiketter er barnemat i forhold til å få av limen på disse.
 
Tilbake
Topp