Det er tilsatt Lactic acid og Calcium Cloride i American Pale Ale.
Aha. Ikke sulfat nei.
Det er tilsatt Lactic acid og Calcium Cloride i American Pale Ale.
Jepp, det blir bra. 16 grader i 3 dager burde holde.Kjapt spørsmål. Diacetylrest for wlp800, er 16 grader ok? Mer? Mindre? 3-4 dager?
Står på 11 nå.
Fins det en app/nettside hvor du legger inn humlen du har, å den da finner oppskrifter du kan lage?
forum.norbrygg.noFins det en app/nettside hvor du legger inn humlen du har, å den da finner oppskrifter du kan lage?
Tja, klarer ikke helt å forklare smaken/lukten. Litt som lukten av rehydrert gjærMed "gjæraktig" mener du da brøddeig eller?
Leser ofte at man skal karbonere 1-2 uker i 18-24 grader, og så sette ølet i kjøleskapet i 2 døgn. Kjøleskapet gir samme funksjon som CC, der gjæret går til bunns?Tja, klarer ikke helt å forklare smaken/lukten. Litt som lukten av rehydrert gjær
Kommer nok litt an på oppskriften (og oppgitt gjær), men jeg ville nok antatt at det var ment som valgmuligheter, særlig om oppskriften er fra en butikk eller lignende. Hvordan er oppskriften?Hei! Når det står to gjærtyper i en oppskrift, betyr det at man kan velge én eller skal man bruke begge?
Sent fra min Mi A1 via Tapatalk
Alternativer jaHei! Når det står to gjærtyper i en oppskrift, betyr det at man kan velge én eller skal man bruke begge?
Sent fra min Mi A1 via Tapatalk
Fins det en app/nettside hvor du legger inn humlen du har, å den da finner oppskrifter du kan lage?
Gjær den i 4 dager, overfør på fat med tørrhumle, å sett kjølig på dag 10-11Holder på å brygge en IPA som skal være på fat 17mai. Det er bare 13 dager til nå, så er litt skeptisk på om jeg når dette. Noen som har gode tips for å klare dette? Gjæres med 2pk US05 på 24L. 12 dager på gjæringskaret, så riste inn oksygen kvelden før? Kan vell sikkert glømme å cold crashe, men vil helst ikke servere grumsete øl på nasjonaldagen.
Holder på å brygge en IPA som skal være på fat 17mai. Det er bare 13 dager til nå, så er litt skeptisk på om jeg når dette. Noen som har gode tips for å klare dette? Gjæres med 2pk US05 på 24L. 12 dager på gjæringskaret, så riste inn oksygen kvelden før? Kan vell sikkert glømme å cold crashe, men vil helst ikke servere grumsete øl på nasjonaldagen.
Holder på å brygge en IPA som skal være på fat 17mai. Det er bare 13 dager til nå, så er litt skeptisk på om jeg når dette. Noen som har gode tips for å klare dette? Gjæres med 2pk US05 på 24L. 12 dager på gjæringskaret, så riste inn oksygen kvelden før? Kan vell sikkert glømme å cold crashe, men vil helst ikke servere grumsete øl på nasjonaldagen.
Riste inn oksygen kvelden før...?Holder på å brygge en IPA som skal være på fat 17mai. Det er bare 13 dager til nå, så er litt skeptisk på om jeg når dette. Noen som har gode tips for å klare dette? Gjæres med 2pk US05 på 24L. 12 dager på gjæringskaret, så riste inn oksygen kvelden før? Kan vell sikkert glømme å cold crashe, men vil helst ikke servere grumsete øl på nasjonaldagen.