ADale
Norbrygg-medlem
ok, men hva mener du med kondisjoner? Separere? Men er fortsatt i tenkeboken om jeg skal male noe mer på det kornet, siden Ølbrygging sa at de har malt over 1000 sekker og ikke fått en klage og GF sa dette i dag etter jeg sat at Ølbrygging har kverne nivå på 1.2-1.3 mm:Kondisjoner malten før du kverner så blir skallene til malten like effektiv som risskal, med det sagt, prisen for risskal hos ølbrygging utgjør ører per brygg, ingen grunn til å spare kronene der.
"Thanks for your response. Ahh I see, seems like we can rule the crush size out then,
By "stirring can dislodge the grains," they mean that if you stir too vigorously or push down hard on the grains with a paddle, it can cause the grains to move out of place. This can lead to clogging or poor circulation, as the grains might block the flow of liquid through the mash. If you’re pressing down hard after sparging, this could be contributing to the issue.
As for waiting before starting the pump, it's a good idea to allow the mash to settle for a few minutes. This helps ensure that everything is evenly distributed at the base, which can improve the flow and overall efficiency."
Så, neste gang jeg brygger dobbelt (det blir neste gang), så følger jeg disse rådene + kondisjonere malten eller kaste inn risskall.