Avstemming: Hvilken brygge-software bruker du?

Hvilken brygge-software bruker du?

  • Beersmith

    Stemmer: 544 50,7%
  • BeerToolsPro

    Stemmer: 8 0,7%
  • Promash

    Stemmer: 150 14,0%
  • Beercalc.dk

    Stemmer: 28 2,6%
  • Strangebrew Java

    Stemmer: 7 0,7%
  • QBrew

    Stemmer: 80 7,5%
  • annet

    Stemmer: 228 21,3%
  • ingen

    Stemmer: 27 2,5%

  • Totalt antall stemmer
    1.072
Bruker iBrewMaster2 for iPad. Fungerer bra så langt. Vurderer å bytte over til noe som har online database og sync mellom mac/iphone/ipad dersom det finnes.
 
jaasland skrev:
Bruker iBrewMaster2 for iPad. Fungerer bra så langt. Vurderer å bytte over til noe som har online database og sync mellom mac/iphone/ipad dersom det finnes.

Med BeerAlchemy kan du synce, men har ingen online database.
 
Ketil skrev:
Med BeerAlchemy kan du synce, men har ingen online database.

Ja, lastet ned "det jeg fant" på app-store, så jeg har såvidt sett litt på BeerAlchemy. Mulig jeg går over til den etter hvert. Må først få opp og gå det nye bryggeriet :)
 
Veldig fornøyd med Brewer's Friend.

Bruker Day One app til logging og oppfølging http://dayoneapp.com , som synker med iCloud og Dropbox. Tar bilder, legger inn notater og tagger ingredienser og batchnummer.


Til gjæring:
Dubbel
Westvleteren 12 klone
Mandarina Imperial IPA

Flaske:
Tripel
Ayinger Celebrator Doppelbock klone
Pilsner Urquell klone
 
Mulig dette ikke er helt rett spm i denne tråden, men dere får heller skyte meg etterpå.

Jeg satt nettopp og bladde litt på app store for morro skyld, og kom over en app som heter Homebrewer Pro. Den så litt artig ut, men siden den ikke er gratis kunne jeg tenke meg å høre om noen har erfaringer med den før jeg laster ned. Noen som bruker? er den nyttig?
 
Når en kjøper Beersmith, hvor mange enheter kan en ha den installert på?

Bare en PC eller kan jeg ha det på alle mine maskiner?

-C
 
Bruker Beersmith på Mac og iPhone/iPad. Godt fonøyd, men farlig å bruke om hverandre, da har jeg fått korrupte oppskrifter på i nettet


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tester ut BeerAlchemy, og liker den godt så langt. Dere andre som bruker den, hvilken «formula» bruker dere på EBC i innstillingene? Ganske store forskjeller ute og går, basert på hvilken man velger.
 
Har brewmate en skaleringsfunksjon jeg enda ikke har sett? Hvilken andre programmer har dette innebygd?
 
samme her, denne tråden er rukket å bli så gammel at beercalc.dk er oppgradert til beercalc.org.
Noen mener den ble nedgradert, men det er en annen historie...
 
Har brewmate en skaleringsfunksjon jeg enda ikke har sett? Hvilken andre programmer har dette innebygd?

Det er bare å bruke pilene opp og ned vedsiden av batch for å øke/senke størrelse på brygget. Eller pilene vedsiden av OG for å øke vørter styrke. Mengdene du har lagt inn følger. Du kan også låse ingrediensene for å tilsette mere/mindre vann uten å endre oppskriften. Eller du kan veksle mellom prosent og vekt når du legger in ingredienser da setter du OG og mengde først.

Håper dette hjelper litt.
 
Ok, takker. Enn så lenge bruker jeg grainfather appen, bruke BM som læring ved siden av.

Sent fra min E6853 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp