trulsnilsen
Norbrygg-medlem
48t etter pitch, eller etter start på gjæring?Denne ble veldig bra.
Har erfart at Gjernes'en starter opp ca etter 6-9t. Så også denne gangen. Vil ikke blåse ut all aromaen heller. Gjærer jevnt på 40 gr
48t etter pitch, eller etter start på gjæring?Denne ble veldig bra.
48 etter pitch. Lida pleier å roe seg ned etter ca 36 timer.48t etter pitch, eller etter start på gjæring?
Har erfart at Gjernes'en starter opp ca etter 6-9t. Så også denne gangen. Vil ikke blåse ut all aromaen heller. Gjærer jevnt på 40 gr
48t etter pitch, eller etter start på gjæring?
Gjernes skal bunnhøstes.
Hvilken gjær brukte du?Har en stout fra april som fortsatt er fantastisk god.
men jeg kunne tenkt meg en imperial stout som kan stå en stund.
Skare.Hvilken gjær brukte du?
Som jeg tror jeg nevnte lenger opp i tråden her: Jeg brygga en imperial stout med Gjernes i januar i fjor. Har fremdeles noen liter igjen på fatet, og synes fremdeles den er nydelig
Topp, takk for svar! Da blir det en red ale i første omgang, mest for å kunne høste gjær. Tenkte kanskje at sitrustonene fra Gjernes kunne passe fint til en stout.
Jeg tror gjerne de gjør det. Jeg synes Gjernes fungerer godt i det meste av øl, kanskje med unntak av de lyse, rene, der man ikke ønsker smaksbidrag fra gjæren.Topp, takk for svar! Da blir det en red ale i første omgang, mest for å kunne høste gjær. Tenkte kanskje at sitrustonene fra Gjernes kunne passe fint til en stout.
Smakte også akkurat på min med skare, brygga tidlig januar. Det går i alle fall ikkje nedover! Gler meg til julHentet en stout som var brygget i desember 18. Altså er den cirka 8 måneder gammel. På flaske. Fullstendig upåklagelig. Hadde jeg kjøpt denne fra polhylla hadde jeg vært henrykt. Gjæret med Skarekveik.
Her går det nedover! På høgkant!Smakte også akkurat på min med skare, brygga tidlig januar. Det går i alle fall ikkje nedover! Gler meg til jul