Er alt gjærbart sukker gjæret ferdig?

Har et tålmodighetsprosjekt gående hvor jeg ikke har åpnet/prøvesmakt annet enn FG-prøven av en Leichtbier/Kölsch som nå har stått 2 uker til karbonering og 1 uke kaldt. :p Tenker å vente til den klarner godt, det tok 4-5 uker sist. Føler meg veldig trygg på den siden FG var helt som beregnet og jeg fordeler sukkerlake med sprøyte på hver flaske. Ingefær IPA derimot kommer til å bli karboneringstestet før det er gått en uke :)

Noen av oss har karakterstyrke, andre har det ikke. Jeg hører til de heldige; du får bare leve med forbannelsen:D.
 
Skal prøve å få tak i CBC. Flasker torsdag, ettersukrer med 5 gram pr liter. Kan la dere høre hvordan det går, og takk for gode tips og diskusjon!
 
Ok! Nytt for meg. Sånn har ikke jeg lest "databladet" til CBC. Men ingenting er bedre!
Var redd man gav råd som kunne ende opp i flaskebomber!
Altså, den spiser ikke maltotriose, så hvis det er igjen enkle sukkerarter etter den første fermenteringa går det til hælvete med Cbc-1 også, men det får man håpe den opprinnelige gjæra har tatt seg av. Å si at den bare spiser karboneringssukker er feil, men den spiser bare enkle sukkerarter som karboneringssukker.
 
Tilbake
Topp