Jeg vet ærlig talt ikke, men det er bedre å være på den sikre siden (haha, da har du ikke sett inni kassen min). Kostet 30 kroner, og da slipper jeg å ha SSR-en skrudd fast direkte i plastkassa.
Ole Mørkved skrev:Her er min boks hvor jeg har en SSR inni, og den svenske skjøteledningen
neslekkim skrev:Ole Mørkved skrev:Her er min boks hvor jeg har en SSR inni, og den svenske skjøteledningen
Hvordan har du gjort det når du må ha en slik skjøteledning?, den der er jo styggfarlig om andre finner den?
Aha, kanskje det var det jeg skulle brukt den ekstra 1/2"-nippelen til. Takk for tipset!olandale skrev:Eventuelt en nippel som du drar kabelen gjennom og stramer godt til slik at den fungerer som en strekkavlastning. Bare som et lite tips. Kjedelig å snuble i skjøteledningen. Er som regel alltid feil ende som faller ut
olavgn skrev:Aha, kanskje det var det jeg skulle brukt den ekstra 1/2"-nippelen til. Takk for tipset!olandale skrev:Eventuelt en nippel som du drar kabelen gjennom og stramer godt til slik at den fungerer som en strekkavlastning. Bare som et lite tips. Kjedelig å snuble i skjøteledningen. Er som regel alltid feil ende som faller ut
Jordledningen trengs ikke å gjøres noe med, right? Bare å la den gå forbi all elektronikken? Nesten alt på plass til jeg kan få begynt å teste ut utstyret, mangler bare kjølepasta og silikonslange.
olavgn skrev:Gaaah, fikk Sestos 2R-varianten istedetfor VR-varianten. Da får jeg bare prøve å få bytta den da, hvis ingen skulle være interesserte her.
Nedtur
Bheder skrev:Idet vi startet oppkok under bryggingen igår så kutta kokefunksjonen ut og varmefunksjonen slo seg på... (som en del andre her har opplevd). lurer litt på om det skjer når man overskrider maks-grensen i kjelen. Hvis jeg tappet av et par liter og slo av varmeelementet så tok det noen minutter før vi hørte termostaten klikket og vi kunne slå den på igjen. Når det såvidt begynte å koke og jeg helte oppi det jeg tappet av, så slo termostaten ut igjen. Gjentok prosdyren men lot være å helle opp i det jeg tappet av og da fungerte den helt greit. (ventet med å helle oppi det jeg tappet av til det hadde fordampet et par liter, så var det ikke noe mer problem). Evt. så trenger den resirkulelring under oppkok for at ikke termostaten skal slå ut...
Ganske irriterende egentlig.
Bheder skrev:Idet vi startet oppkok under bryggingen igår så kutta kokefunksjonen ut og varmefunksjonen slo seg på... (som en del andre her har opplevd). lurer litt på om det skjer når man overskrider maks-grensen i kjelen. Hvis jeg tappet av et par liter og slo av varmeelementet så tok det noen minutter før vi hørte termostaten klikket og vi kunne slå den på igjen. Når det såvidt begynte å koke og jeg helte oppi det jeg tappet av, så slo termostaten ut igjen. Gjentok prosdyren men lot være å helle opp i det jeg tappet av og da fungerte den helt greit. (ventet med å helle oppi det jeg tappet av til det hadde fordampet et par liter, så var det ikke noe mer problem). Evt. så trenger den resirkulelring under oppkok for at ikke termostaten skal slå ut...
olavgn skrev:Sett litt på det, og tror jeg skulle kunne ha greid å få det til. Men vil vel uansett mangle manual mode, som var noe av det jeg var ute etter da jeg tenkte å skaffe meg PID. Kjøpte meg ein VR-versjon med inkludert K-probe, så får jeg se om jeg kan bruke den første til noe annet, kosta meg 191 kr. Ville vel kosta meg nesten like mye å returnere den og få tilsendt ein ny vil jeg tro.
Noen tips forresten, til bruk av ein ekstra PID? Er det mulig å bruke den på kjøleskap uten at den tar knekken på kompressoren?
Kan du vise hvordan termostaten er koblet ut. Ønsker selv å gjøre dette.Ketil skrev:Bheder skrev:Idet vi startet oppkok under bryggingen igår så kutta kokefunksjonen ut og varmefunksjonen slo seg på... (som en del andre her har opplevd). lurer litt på om det skjer når man overskrider maks-grensen i kjelen. Hvis jeg tappet av et par liter og slo av varmeelementet så tok det noen minutter før vi hørte termostaten klikket og vi kunne slå den på igjen. Når det såvidt begynte å koke og jeg helte oppi det jeg tappet av, så slo termostaten ut igjen. Gjentok prosdyren men lot være å helle opp i det jeg tappet av og da fungerte den helt greit. (ventet med å helle oppi det jeg tappet av til det hadde fordampet et par liter, så var det ikke noe mer problem). Evt. så trenger den resirkulelring under oppkok for at ikke termostaten skal slå ut...
Jeg har koblet ut hele termostaten, da jeg likevel styrer temp med PID.
Men, det er selvfølgelig ikke sånn det skal være.
:skitbra:neslekkim skrev:olavgn skrev:Sett litt på det, og tror jeg skulle kunne ha greid å få det til. Men vil vel uansett mangle manual mode, som var noe av det jeg var ute etter da jeg tenkte å skaffe meg PID. Kjøpte meg ein VR-versjon med inkludert K-probe, så får jeg se om jeg kan bruke den første til noe annet, kosta meg 191 kr. Ville vel kosta meg nesten like mye å returnere den og få tilsendt ein ny vil jeg tro.
Noen tips forresten, til bruk av ein ekstra PID? Er det mulig å bruke den på kjøleskap uten at den tar knekken på kompressoren?
Pidde ei kokeplate eller en riskoker, så har du sousvide vannbad?
olavgn skrev:Tenker kanskje å starte ein tråd med utfyllende info om hvordan jeg har modifisert, og hvor jeg har fått tak i delene. Hvis da ingen kommer meg i forkjøpet. Utfyllende info om hvordan folk har løst utfordringene tror jeg kan være kjekt for andre også. Hadde jo i utgangspunktet ikke planer om å modifisere, men da jeg så hvor lite tilfredsstillende BB30 funka ut av boksen så tok jeg på meg utfordringen.