Erstatning for target bitterhumle

Tenkte å brygge en old ale i helga med target som bitterhumle. Har selvfølgelig glemt å kjøpe så lurer på om noe av det jeg har kan brukes istedet. Har lest litt på nett, men finner at den ikke er helt lett finne noen erstatter til denne. Det jeg har er Fuggles (litt for lite), tettnanger, styrinan golding, Saaz, northern brewer, Cascade, hallertau, calypso, amarillo, centennial, crystal

Tenker kanskje at Northern Brewer og fuggles er i nærheten?

Noen tanker?
 
Jeg har ca 30g target liggende i fryseren fra 2011.. Den har ligget i den ziplock posen jeg kjøpte den i siden midten av 2011 tror jeg.. Hvis den er brukende, så kan jeg ta med den, da jeg kommer innom deg fredag.. Eller så blir den nok liggende i fryseren en stund til :) Den vil selvfølgelig ikke koste deg noe.. Bare gi beskjed om det er interessant

Tomas

Edit: Jeg har også noe 2011 Fuggles liggende, hvis du hadde litt for lite..
 
Til bitterhet er det ikke så nøye hva du bruker egentlig, spesielt ikke i en old ale. Northern brewer er fin til bitterhet synes jeg.

Noen humler sies å gi smak selv om den brukes som tradisjonell bitterhumle (kok i 60 min)  f. Eks. CTZ (Ringnes brukte Zevs da jeg var på omvisning der. Jeg klarer ikke å finne mye humlesmak i ølet deres).
 
Løver skrev:
Jeg har ca 30g target liggende i fryseren fra 2011.. Den har ligget i den ziplock posen jeg kjøpte den i siden midten av 2011 tror jeg.. Hvis den er brukende, så kan jeg ta med den, da jeg kommer innom deg fredag.. Eller så blir den nok liggende i fryseren en stund til :) Den vil selvfølgelig ikke koste deg noe.. Bare gi beskjed om det er interessant

Tomas

Edit: Jeg har også noe 2011 Fuggles liggende, hvis du hadde litt for lite..
Takk!
Ta gjerne med target humla,  det er omtrent halvparten av det jeg trenger, så legger jeg bare til NB.

magne1972 skrev:
.

Har kikka på den før jeg spurte,  og den er veldig god. Problemet var at jeg ikke hadde noen av de foreslåtte alternativene.

OyvindEG skrev:
Til bitterhet er det ikke så nøye hva du bruker egentlig, spesielt ikke i en old ale. Northern brewer er fin til bitterhet synes jeg.

Noen humler sies å gi smak selv om den brukes som tradisjonell bitterhumle (kok i 60 min)  f. Eks. CTZ (Ringnes brukte Zevs da jeg var på omvisning der. Jeg klarer ikke å finne mye humlesmak i ølet deres).

Takk,  var det jeg håpet på.
Da prøver jeg med NB som bitterhumle og justerer til samme ibu.
 
Tilbake
Topp