Gjæringsbøtte med justerbar kran

Etter å ha gjennomført min første flasking, sitter jeg med noen erfaringer. Brukte autohevert med flaskefyller og fant ut at det ble litt knotete, spesielt siden jeg gjorde det alene. Flaskefylleren måtte holdes loddrett i ro konstant for å unngå søl, og jeg skulle kanskje hatt fire hender.

Jeg har tenkt å kjøpe et gjæringskar til, som skal kun brukes til flasking, og tenker at det kunne vært lurt å ha kran.

Mener bestemt å ha sett et kar med justerbar kran, slik at man kan stille inn hvor dypt i bøtta uttaket står. Noen som vet hvor dette anskaffes, eller har jeg bare drømt?
 
Hvis bøtten uansett kun skal brukes til flasking vil du vel ha hullet lengst mulig ned mot bunnen, slik at mest mulig øl kan tappes ut.
 
Det er et alternativ. Må si at jeg ble litt gira på kran med justering. Har sett den en plass, men finner den ikke. Den har en liten rørbit som man kan skru opp eller ned i bøtta, med en liten hendel på utsiden.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
jeg antar at det er denne du har sett :http://shop.humle.se/utrustning/jasning/jaskarl/betterbottle/tapp-till-betterbottle-carboy-racking-adapter-simpleflo-kran
 
T Jacobsen skrev:
jeg antar at det er denne du har sett :http://shop.humle.se/utrustning/jasning/jaskarl/betterbottle/tapp-till-betterbottle-carboy-racking-adapter-simpleflo-kran

Det var nok den jeg har sett ja! Takk skal du ha :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Uhm, jeg kjøpte en kran på bryggselv.no Uten mulighet til å skru opp eller ned. Jeg bare heller litt på karet for å få ut siste rest. Funker greit nok for meg.
 
ictys skrev:
Uhm, jeg kjøpte en kran på bryggselv.no Uten mulighet til å skru opp eller ned. Jeg bare heller litt på karet for å få ut siste rest. Funker greit nok for meg.
+1 eller lege en bok under kanten på karet som er bakk sett i fra der man sitter.
 
Jeg stakk bare inn ei kran og monterte pickup på den så den tok under en millimeter fra bunnen. Enkelt, billig og greit. Lett å demontere og rengjøre.
 
Runar Stock skrev:
Jeg stakk bare inn ei kran og monterte pickup på den så den tok under en millimeter fra bunnen. Enkelt, billig og greit. Lett å demontere og rengjøre.

Pickup? Vet ikke hva det er, foreløpig. Høres lurt ut da. Blir det noe av det samme, bare mer fastmontert?
 
Tilbake
Topp