Apropos - kjøpte en regulator som ligner veldig på den du har på Petit for en god stund siden og da jeg skulle prøve den nettopp fikk jeg den aldri til å forsegle. Det lå en blank, hard pakning nederst - regner med den må være der. Noen tips?Lastet ned og printet ut en holder til SodaStream, men den passet ikke til Wassermaxx. Veldig sjeldent jeg ikke designer selv... men det måtte jeg nok en gang
Har ikke testet den første på en 'ekte' SodeStream, men legger ut begge STL'ene her: https://sevland.no/Div/3D/
Cornelius+Sodastream.stl
Cornelius+Wassermaxx.stl
Vis vedlegget 64910
Jeg hadde også problem med å skru på disse Kina-regulatorene, men fant ut av det. Skru til du hører at det kommer ut litt gass og så litt tilbake. Ta sats og skru til så hurtig du klarer. Brukte en tang eller en skiftenøkkel til å begynne med for å få godt tak, men det er egentlig ikke nødvendig.Apropos - kjøpte en regulator som ligner veldig på den du har på Petit for en god stund siden og da jeg skulle prøve den nettopp fikk jeg den aldri til å forsegle. Det lå en blank, hard pakning nederst - regner med den må være der. Noen tips?
Jeg har 2 fra Petit de fungerer utmerket er bare å skru på. Fikk med en når jeg kjøpte noen greier. Denne fikk jeg ikke forseglet, mye lekkasje ved tilkobling. Etter å ha hørt med en forhandler av disse var tilbakemeldingen, stram hardere. Det hjalp.Apropos - kjøpte en regulator som ligner veldig på den du har på Petit for en god stund siden og da jeg skulle prøve den nettopp fikk jeg den aldri til å forsegle. Det lå en blank, hard pakning nederst - regner med den må være der. Noen tips?
Og så en slik som holder ventilen åpen . Litt stolt av den tegningen ......Tidvis blir det litt søl inni ballock koblingene. Da blir de klissete og de krever litt kraft for å få av. Tenkte at dersom jeg setter dem åpne, er det lettere å legge dem i litt lunkent såpevann for rengjøring. Denne enkle greia håper jeg skal holde dem åpne
Første print kjøres nå.
Vis vedlegget 65519
Vis vedlegget 65520
Vis vedlegget 65521
Jeg bruker ballock til ballock for overføring av øl mellom fat, og ved tapping. Disse må rengjøres, og da er det styr og få tømt dem for vann. Jeg har derfor laget to ballock kontakter, en for feste på vegg, og for drenering. De passer for både øl og gass.
3D-filene ligger her: Wallmount & Drain
Vis vedlegget 53667
Da bruker jeg heller propp som vist i post #165Og så en slik som holder ventilen åpen . Litt stolt av den tegningen ......
Staget med runding må selvfølgelig gå lengre inn...
Er det mulig ?
Vis vedlegget 65523
Ja de er nok mere robust også.Da bruker jeg heller propp som vist i post #165
Den var smart, deler du stl?Stadig nye ting som må designes…
Synes de er litt trange de Ballock-PET koblingene jeg bruker til FermZilla. Jeg må tidvis hente en skiftenøkkel. Ikke nå lenger
Vis vedlegget 65590
Forrige post er oppdatertDen var smart, deler du stl?
Takk, spørs om ikke det blir stjålet flere ting derfraForrige post er oppdatert