Hvor kjøpe 0,5/1L flasker med kork? Usikker på navn, bilde vedlagt

hei folkens,

For å gjøre flaske-prosessen litt enklere - og litt for sjarmen - har jeg lyst å kjøpe inn flasker av denne typen:

$T2eC16RHJGsFFMvQYuMFBRVe+bDKcQ~~60_57.JPG

Noen som vet hva dette heter på norsk? Og enda bedre; hvor slikt selges til OK priser?

Takker for innspill!

Søk på nett på: patentkork
Da finner du massevis. Søk på google og så trykk på bilder/pictures så ser du alle typene som finnes.

Billigste jeg har funnet er www.glasoflaskor.se men de sender dessverre ikke til Norge.

Takker for svar folkens. 15kr per 0.5 + frakt var mer enn jeg håpet på, da er det enn så lenge verdt å bruke litt ekstra tid på å flaske med korker. På den lokale øl-sjappa selger de 0.5L flasker for 6kr pr stk, nesten 1/3 av prisen.

Takk igjen.

Intercom skrev:
Takker for svar folkens. 15kr per 0.5 + frakt var mer enn jeg håpet på, da er det enn så lenge verdt å bruke litt ekstra tid på å flaske med korker. På den lokale øl-sjappa selger de 0.5L flasker for 6kr pr stk, nesten 1/3 av prisen.

Takk igjen.

Hvilke typer flasker da, brukte eller nye, hvor ?

Oddvar Demmo skrev:
Intercom skrev:

Takk igjen.

Hvilke typer flasker da, brukte eller nye, hvor ?

brune 0,5L flasker for korking med korkemaskin. Nye, hos Humle og Malt her i Skien. Der kostet forresten patentkorkflaskene 10kr, var innom der akkurat.

Tilbake
Topp