Kompakt brygger

Trenger noe innputt og anbefaling ang. innkjøp av kompakt brygger. Det er jo masse å velge i og vanskelig å bli klok på noe når man er fersk i dette.
Budsjett er satt max 10.000
ønsket kapasitet rundt 50l + - 10-15l (Vi er 2.stk)
Minst mulig modifikasjon nødvendig.
Har sett mest på BB60 nå men finnes lite info om bryggeprosess med silkar/maltkar. Ser det finnes men har ikke lest eller sett noen bruke det. Jeg så for meg at det var veldig praktisk å bruke i stede for å fylle hele bøtta.
Trenger råd takk
 
Budsjettmessig er det ikke langt til en brukt speidel 50. Denne har god tempstyring og god sirkulasjon med innebygde pumper, og trenger ingen modifikasjon.
 
Jeg har en sånn 95 liter terassebrygger, og kort sagt så MÅ du ha talje i taket for å bruke den. Evt to medhjelpere. Silkaret er fryktelig tungt og hele greia blir en smuile vaklevorent. men med talje går alt så meget bedre......

Har også brukt Bratberg sin kompaktbrygger, og Gen2 er jeg veldig fornøyd med.
 
Skal du ha en kompaktbrygger på ca 50 liter er det ikke så mye å velge i. Speidel 50 eller Beer Brew 60. Jeg hadde gått for to Beer Brew 60, en for å meske i og en for å koke i. Du sparer ihvertfall mye tid fremfor å tappe over i en annen dunk når du skyller, for så å spa ut malt og koke vørteren til slutt.
 
Tilbake
Topp