Liggner dette på infeksjon?

Heisann!
for første gang så er jeg i tvil om dette er en infeksjon, det lukter ikke noe spessielt i karen.
dei "hvite" prikkene ser ut som små luftbobler, men det er noe som flyter her. er ikke noe spessiel alkohol eller humle lukt fra karet heller, øl typen er en browl mild ale. er dette simpelt bare drit og gjær som flyter, eller bør jeg foreta meg noe, evnt hva er neste trinn? legger med det beste bildet jeg fikk tatt i kjelleren.

http://i.imgur.com/jbrdTvq.jpg
 
Det ser ut som gjær. Dersom ølet er infisert er det uansett ikke stort du kan gjøre, utover å drikke det før det blir vondt.
 
ja jeg skjønner det, tenkte mer i dei banene om jeg kan foreta noen målinger eller noe slikt før jeg tapper det over på fat, det lukter ikke ille som sagt.
 
Det ser veldig ut som noe jeg hadde i gjæringskara mine for en uke siden, rett etter stormgjæringen var ferdig. Titta innom ølen i går og ingen antydning til infeksjon. Det er nok bare gjær. :)
 
Jeg slapper av med ery Gahr sa, når jeg tenker meg om er det første gangen min med fersk gjær, så det kan forklare seg selv hvorfor det er slikt, men en vet aldri
 
Tilbake
Topp