Oksygenering av vørter, billig løsning!!

a9ageqyn.jpg


Ser det ikke så godt i spaghettien, men ligger ved siden av hop rocketen.
 
Oddvar Demmo skrev:
Fikk meg oksygen men venter på regulatoren fra Jula.no men lurer på å tilføre oksygen i pumpe røret fra kokekjelen til gjæringskar, kan det ha noe for seg eller pisker jeg bare ut oksygenet igjen i gjæringskaret ?
Det er flere som bruker en slik inline-løsning for oksygen. Har også vurdert det selv. Er nok beskrevet flere steder, men i farten mener jeg at Gahrs løsning er illustrert et sted inni den laaaange tråden om Andrimne bryggeri, under delforum for bilder etc.
 
Jeg kjører 2l/min flow, i 60 sekunder. 90 for lager og high gravity. Mener dette til å begynne med var inspirert av Gahr sine tall.

Overfører sakte til gjæringskar med en march-pumpe med 90% strupet flow. Og måler oppløst o2 med en måler fra aliexpress.
 
Jeg har ca. 5 meter 15 mm. pex rør, hvor på denne 5 meteren ville dere sprøytet inn oksygen ?
Pumpa er den lille 12 volt saken fra ebay dere linket til en gang, 2 meter løftehøyde og noen få liter i minuttet.
 
borander skrev:
a9ageqyn.jpg


Ser det ikke så godt i spaghettien, men ligger ved siden av hop rocketen.

"Oksygenering av vørter, billig løsning!!" heter tråden. Så ikke spesielt billig ut den løsningen der.
 
Brukte ren oksygen tidligere, men bruker rustfri stavmikser nå...!  :skitbra:

Men inline oksygenering er litt kulere  :biersmile:
 
Jørn Pedersen skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Fikk meg oksygen men venter på regulatoren fra Jula.no men lurer på å tilføre oksygen i pumpe røret fra kokekjelen til gjæringskar, kan det ha noe for seg eller pisker jeg bare ut oksygenet igjen i gjæringskaret ?
Det er flere som bruker en slik inline-løsning for oksygen. Har også vurdert det selv. Er nok beskrevet flere steder, men i farten mener jeg at Gahrs løsning er illustrert et sted inni den laaaange tråden om Andrimne bryggeri, under delforum for bilder etc.

Here it is:

54d26958-8383-1309.jpg
 
Hvis du skal kjøpe utstyr til lufting av vørter på Jula, så anbefaler jeg heller denne. Billigere løsning finner du nok ikke :)
 

Vedlegg

  • 129047-jpg.jpg
    129047-jpg.jpg
    17,4 KB · Sett: 601
Gahr skrev:
Jørn Pedersen skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Fikk meg oksygen men venter på regulatoren fra Jula.no men lurer på å tilføre oksygen i pumpe røret fra kokekjelen til gjæringskar, kan det ha noe for seg eller pisker jeg bare ut oksygenet igjen i gjæringskaret ?
Det er flere som bruker en slik inline-løsning for oksygen. Har også vurdert det selv. Er nok beskrevet flere steder, men i farten mener jeg at Gahrs løsning er illustrert et sted inni den laaaange tråden om Andrimne bryggeri, under delforum for bilder etc.

Here it is:

54d26958-8383-1309.jpg

Smart løsning med QD :)
Hvor mangen liter min kjører du ved inline?
 
Tilbake
Topp