Så hvis jeg tror at jeg får en 'Lucky Jack' klone av
"settet til dette ølet" (Et inntrykk som markedsføringen, i følge ditt innlegg, skaper.),
hva sier det i så fall om meg, og min bryggepraksis?
Og hvorfor føler du at det er nødvendig å mene noe om den?
Om min metode for å brygge øl fremstår som 'rasjonell' for deg er nok fullstendig uinteressant.
Du har flere ganger henvist til åpningsinnlegget ditt for å fremheve at det ikke er din mening å være nedlatende mot de som brygger med ferdige sett.
Problemet i det innlegget er at du bryter premissene med en gang.
Du spør: Hvorfor velger noen en enkel løsning.
''Enkel'' kan her bety: 'billig', 'lettvint', 'fort', 'ikke informert', og så videre...... 'enkel' har i denne sammenhengen stort sett negativt innhold.
Hvorfor spør du om dette? ''Hvorfor velger noen en enkel løsning.''
Svaret på dette spørsmålet er så opplagt at jeg syns det ville være en fornærmelse å forklare det for noen som helst.
Men; her kommer den:
Det er billig. (Settet koster 500.-, maltsekken, spesialmalten, humlene og gjæra koster fort 800.-, og jeg har ikke bruk for hverken malten eller humlen de neste 6-7 månedene. Derfor er settet ikke dyrt!)
Jeg har ikke maltmølle. (Som man tjener inn etter ca 2000 brygg om bryggebutikken er i rimelig nærhet)
Jeg har ikke plass til maltlager. Har lagerplass til utstyret og til gjæring og ferdig øl. Har dessverre ikke enebolig på landet. Kommer senere.
Syns øl er godt, og drikker det ofte.
Fint om ølet jeg drikker (ofte) ikke koster så mye
Trenger en pause.