Hei..
Etter mye god lesing her vil jeg prøve meg på denne, men lurer på noe ang. tørrhumling, ser i oppskriften T.Wickstrøm la ut at der står dry hop 0min mens noen skriver etter 7dager.
Isåfall etter 7 dager blir det da sammen med aprikosen?
Jeg lurte også på dette da jeg brygget denne. Stilte spørsmål på "for oss som brygger selv" og mener konklusjonen ble at siden det sto 0 min så betydde det ved kokeslutt. Jeg valgte å følge denne konklusjonen på mitt brygg og resultatet ble veldig bra
Jeg har dessuten prøvd å komme i kontakt med Wickstrøm her på forumet og på facebook uten respons.
Alk % er det snakk om på denne oppskriften da? eller den du bryggetJeg økte aprikos pure mengden til 1,25 kg på en 25 l batch og økte mesketemp til 66 grader.
ABV etter karbonering ca 6,7 på mitt brygg. Men ølet virker å være sterkere . Jeg brukte hermetiske aprikoser i sukkelake (brukte ikke sukkerlaken). Mistenker at 1,25 kg inneholder en del gjærbart sukker og at det er derfor at ølet virker sterkereAlk % er det snakk om på denne oppskriften da? eller den du brygget
Ikke lengden på gjæringen som gjør den tørr. Prøv å juster opp mesketemp. til neste gang eller velg en gjær som gir en litt mere fruktig avslutning. Jeg har villet startet med å øke mesketemperaturen 1-2 grader.gjæret i tre uker og kom ned til 1010
WLP400 gjær eller hva brukte du?Prøvde oss på denne for en stund siden og den produserte voldsomt med fiselukt under gjæring. Henger fortsatt igjen etter 3 uker på flaske. Normalt? Blir det borte med lagring?
Prøvde oss på denne for en stund siden og den produserte voldsomt med fiselukt under gjæring. Henger fortsatt igjen etter 3 uker på flaske. Normalt? Blir det borte med lagring?
KnusesHei!
Lurer på, skal koriander knuses før det skal i, eller skal den kokes hel?