Skratt! Og du skulle seff bare kjøre et par hundre meter?!? Skulle gjerne sett den ekvipasjen...
Et par hundre meter, 15 kilometer, det er jo mye av det samme.Morten K. Agerup Myhr skrev:Skratt! Og du skulle seff bare kjøre et par hundre meter?!? Skulle gjerne sett den ekvipasjen...
Morten K. Agerup Myhr skrev:Whatever...! Uansett: Gratulérer med Verdens Beste Bling-Bryggeri (V3B)! Bare tenk: på nesten automatisk vis omdanne noe müesli-lignende graps til alkohol, ved hjelp av rustfritt stål, en computer og et display. Hva mer kan vi teknofile traktorgen-befengte karer egentlig ønske oss?!?
MVH
Morten M
Fremdeles Speidel-fan, selv efter problemer med controller og pumpe.
magne1972 skrev:Utrolig hvor glad jeg egentlig er for at jeg har lagt penger og jobb i et hjemmelaget system som er mer fleksibelt, og ikke minst mer stabilt enn en speidel.
greit nok at den tar liten plass osv...
men den virker jo ikke
jeg ser mindre og mindre fordeler med denne ettersom jeg leser mer om den.
Jeg har også windows på pcen... Men jeg bytter ikke ut den fordi... Eller dvs... de som har speidel, meg innbefattet, har det vel på samme viset som de som kjøper BMW(meg innbefattet her og, selv om jeg MÅTTE kjøpe Volvo her forleden)vi digger det vi kjører og ta faen viss det er noen feil! Vi vet at det alltid kommer oppdateringer og utbedringer som vil gjøre produktet bedre! Eller er det sånn at vi er blåøyde og helt i tåka fordi vi er så rusa på at tysk ingeniørarbeid er utenpå alt og alle, og det som blir produsert der er topnotch!?! Jeg veit jaggu ikke jeg... Henry Ford hadde en fin en på det. You can get the T-Ford in any colour you would like, as long as you pick black!magne1972 skrev:Utrolig hvor glad jeg egentlig er for at jeg har lagt penger og jobb i et hjemmelaget system som er mer fleksibelt, og ikke minst mer stabilt enn en speidel.
greit nok at den tar liten plass osv...
men den virker jo ikke
jeg ser mindre og mindre fordeler med denne ettersom jeg leser mer om den.
BjarneHB skrev:Tanken om brumas har slått meg flere ganger. De virker som dette er et mere fleksibelt og mere fornuftig system, men jeg venter fortsatt på anmeldelsen av dette systemet. ;D
Jepp. Den begynte av og til å telle ned før temperaturen for det aktuelle trinnet var nådd. Endte opp med retur til Speidel, omprogrammering (Da med ny firmware) og har fungert upåklagelig siden.BjarneHB skrev:Har du også hatt problemer med kontrolleren. Jeg kontaktet Petit for 3 uker siden og ikke hørt noe enda. :noway: Jeg har mistet pipelyden og tempen bare svinger når jeg koker.
Skare skrev:Jeg var en de første som kjøpte speidel i Norge, fikk den i juli 2008. Det er brygget over 5000L på den siden da, det eneste problemet vi har hatt er tappekranen (den hvite plast dingsen som røyk). Ellers har den virket knirke fritt, får "pump eruption" halveis i utmesken på 78C, den piper kanskje i 30 sek så er alt normalt igjen. Har også hatt i 15KG malt, og pumpene fungerte som de skulle.
Jeg vil tro speidel har hatt litt mye og gjøre, og da kan det fort gå utover kvaliteten på sluttproduktet.
Knut Ankh Amon skrev:annet enn tilløp til lyd i en pumpe på vei opp fra 78 grader til 88 på brygg nummer to.