Tec7 er guds gave til bryggeren

Silicon, altså sicakflex, er for Pupper, tech 7 er for oss "reperatører" ikke att jeg ikke liker pupper... men hva kan du repparere med pupper da liksom...
 
Er en slik 60 liter fra netthandel. Sjekket ikke at den var tett før jeg modifiserte Har tettet med TEC 7 nå, men går nok for lodding for å være sikker. Kjenner noen til billig og greit loddeprodukt som kan benyttes?
 

Vedlegg

  • IMG_1279.JPG
    IMG_1279.JPG
    123 KB · Sett: 67
Snakk med en blikkenslager eller en rørlegger så fikser han det sikkert gratis for deg mot 4 halvliter hjemmebrygg.
Alternativ så kan du kjøpe litt loddetind og en propan brenner på Biltema.

Loddetinn, hvis du mener det som brukes til kobberrør krever et spesielt flussmidde noe protto er godt inne på, men det går og med sølv/hardlodding hvis du får tak i det noe som kasnskje bør være førstevalg.

Edit: flussmiddel som Obersten nevnte før meg.
 
Kan dette loddetinnet brukes? Shippes fra UK så går litt raskere en US. Billigere også og 55% sølv http://www.ebay.com/itm/SILVER-BRAZ...692527?hash=item282cd29eaf:g:tngAAOxy14VRWfXY

Dette er det vi kaller sølvlodd, så ikke i farten om det var kadiumfritt men slikt finnes det mye av på ebay, det trenger da høy temperatur for og smelte.
Noen kaller tinnet som brukes av rørleggere og har bare 3% sølv for sølvlodd, synes det er feil siden det inneholder 97% tinn, dette brukes da sammen med Harris på rustfritt og har veldi lav smeltetemp.
 
Dette er det vi kaller sølvlodd, så ikke i farten om det var kadiumfritt men slikt finnes det mye av på ebay, det trenger da høy temperatur for og smelte.
Noen kaller tinnet som brukes av rørleggere og har bare 3% sølv for sølvlodd, synes det er feil siden det inneholder 97% tinn, dette brukes da sammen med Harris på rustfritt og har veldi lav smeltetemp.

Det er food grade og smelter på 600/650 grader. Så trenger ikke høy temp
 
Tilbake
Topp