termometer i mesketønne

Hei.

Har kjøpt en 10G mesketønne her på forumet. Den har hatt termometer montert nederst.
Spørsmålet blir altså. Kjøpe nytt termometer eller bare tette hullet og måle før jeg setter på lokket?
Har dere som bruker kjølesboks e.l termometer i boksen?

Til dere som ikke har, er det nie dere savner å ha på boksen/ tønna?

Den vil jo uansett bare måle temoeratur nederst siden det ikke er noen sirkulasjon.
 
Synes selv at termometer på meskedunken gjorde dagen litt mer behagelig, i steden for å poppe lokket og måle hver gang man er nysgjerrig.

Men, hvis du ikke resirkulerer så får du jo bare målingen fra det stedet termometeret er. Temperaturen varierer forskjellige steder i mesken.

Hvis du finner en termometerløsning som er pålitelig og ikke koster for mye penger eller svette, så ville jeg satt inn et i hullet.
 
Eh, jeg leste feil. Trodde du HADDE et termometer i hullet allerede... Jeg ville gjort som Miguel sier og skaffet et.
 
En gang får du kanskje lyst å sirkulere/ut/stegmeske.
Så hvis du må kjøpe noe å ha i hullet kan det like gjerne være et termometer.
 
Da blir det brewmometer. Takk for svar.

Det er hull til autosparge på den også. Er det blichmann som teller ellet finnes det bedre løsninger ?
 
Mener å ha sett "autosparges" på ebay. Dog ment for toaletter, heh. Som jo da er billigere enn Blichmann sin.

Men hvis du gravity-feeder (Borander vil nok si annerledes) så er autosparge fin. Selv fikk jeg ikke min til å fungere med pumpe da det begynte å lekke og sprute overalt når trykket i lukket posisjon ble for stort. Men som BjarteH sa til meg så kan man lage en bypass.
 
Tilbake
Topp