To nye etiketter... :)

Sikkert idiot spørsmål, men hvor legger du inn størrelsen? Når du printer ut, eller i et annet program på forhånd?
Finnes ikke idiotspørsmål, bare idiotsvar :D
Jeg lager etiketten i Word, og bestemmer størrelsen når jeg lager ramma. Og alt inne i ramma lages i forhold til det.
Når jeg skal skrive ut, bruker jeg utklippsverktøy og kopierer på nytt ark. Får da 8 etiketter pr. ark.
Så er det bare å klippe løs med saksa :) Har heldigvis en samboer som er like ivrig som meg med hele prosessen :p
 
Sikkert idiot spørsmål, men hvor legger du inn størrelsen? Når du printer ut, eller i et annet program på forhånd?
Bruk denne om du bruker o,5 flasker. kjøp etiketter fra en eller annen papir pusher (Nordegro, Staples, Clasolsone eller noen andre.
Finn din størrelse på de etikketene du har og sett igang... tok meg under en time idag fra jeg begynte å skrive ut til etikketene var limt på flaskene (8 kasser)
 
Men jeg har laget noen av slike ferdig layout, hvis det skal komme fintfolk til gards :)
Bare printet ut på vanlige A4 ark og klistret med melk, funker greit og ser profft ut, men tømmer blekkpatronene , en ide kan være å printe på jobb, good idea

https://www.beerlabelizer.com/
 
Hvis jeg hadde vært hakket latere (jeg synes etiketter er prikken over i'en), så hadde jeg heller kjøpt ark med printbare, små, runde klistremerker og bare lablet korken. Da slipper man tiden som går med til å både sette på med melk og ikke minst fjerne etiketter.

Eller rett og slett unngå svarte korker og bare skrive batchnr på korken med tynn sprittusj.

Ingen merking er uaktuelt for meg. Jeg har for mange ulike brygg stående i hyllene.
 
Jeg har gått over til å skrive batchnummer med tusj på korken. Kan finne på å lage etiketter hvis jeg skal gi noen øl i gave.
 
Oversikt får du hvis kapslene nummereres. Men andre får jo ikke så mye ut av det:)
Har hatt etiketter på et snes kasser de siste dagene og ønsker meg tilbake til kapselnummerering.

Noen som har godt forslag til etikettkutter?
Det går laaang tid å klippe til noen hundre etiketter:(
Får krampe og vannblemmer av mindre.
 
Oversikt får du hvis kapslene nummereres. Men andre får jo ikke så mye ut av det:)
Har hatt etiketter på et snes kasser de siste dagene og ønsker meg tilbake til kapselnummerering.

Noen som har godt forslag til etikettkutter?
Det går laaang tid å klippe til noen hundre etiketter:(
Får krampe og vannblemmer av mindre.
Paiprkutter?
 
Ja, vet du om noen som er gode?
Har brukt en slik men kniven var litt sløv så sluttet med det.
Papirkutter som tar f eks 5-10 ark og med utskiftbar kniv ville spart meg for mye arbeid.
 
N
Ja, vet du om noen som er gode?
Har brukt en slik men kniven var litt sløv så sluttet med det.
Papirkutter som tar f eks 5-10 ark og med utskiftbar kniv ville spart meg for mye arbeid.
Nei egentlig ikke. Bruker ikke etiketter selv, men har brukt paiprkutter tidligere og hvis den koster en tusing mot 200kr så ser jeg grunnen. Rene kutt og at den klarer å kutte, uten å gå i stykker over tid. Staples har noen f.eks
 
Jeg setter etiketter på alt, men så har jeg aldri tatt mål av meg å ha større batcher enn de 45 flaskene som flasketreet mitt kan ta (havner som regel rundt 36 flasker). Å kutte opp etiketter til dette går veldig greit og kan gjøres med et halvt øye på TVen.

Skulle jeg brygget mer per batch, så hadde jeg nok vurdert fat på en del av ølet...
 
QR kode er ikke noe for meg.
Disse moderne smartmobilene som leser slike koder har etter mitt syn en felles egenskap,
det er aldri strøm på de. Takke meg til de gamle mobilene med knapper og strøm. De fungerte de.

Fat er ikke aktuellt Sarge. Gir bort mer enn jeg bruker selv.
Kan ikke holde "halve bygda" med fat og co2.

Er visst kommet litt på viddene nå men link til en god papirkutter kan kanskje aksepteres i tråden.
 
...
Takke meg til de gamle mobilene med knapper og strøm. De fungerte de.
...

Min fungerer fremdeles den. 7 år gammel nå:). Og ikkeno' mas med stadig lading!

Etiketter må til - med oppskriften trykt på. Da kan jeg sitte og kjenne etter hva det er jeg smaker. Jeg husker jo ikke oppskriftene på ølene mine. Og så må man ha en pairkutter. Har noe lignende denne:

https://www.clasohlson.com/no/Papir...MIksq5lfah2wIVGNwZCh0QiQDqEAYYASABEgKrX_D_BwE

Min er litt gammel og slitt, og tar ikke mer enn tre ark av gangen om jeg vil at den skal skjære pent. Men jeg tror ikke en ny en - vi hadde en på jobben - er særlig mer effektiv. Gijotin-typen tar mer, men jeg tror den er vanskeligere å få til å kutte like nøyaktig.
 
Tilbake
Topp