Tråden for dumme spørsmål.

Sweet som eff. Da har jeg litt gass igjen i forrige flaska, men å få det ut var ikke så lett Kokte steinen, så den flaska får bli backup til veldig dårlige dager.
Jeg koker steinen etter hver bruk. Dersom jeg en gang får infeksjon (bank i bordet) så skal det i alle fall ikke komme fra noe SÅ enkelt.
 
Jeg koker steinen etter hver bruk. Dersom jeg en gang får infeksjon (bank i bordet) så skal det i alle fall ikke komme fra noe SÅ enkelt.

Det hørtes nesten litt ekstravagant ut. Selv så skyller jeg den bare av i vann og pakker den bort i en liten ziplock-pose mens den er koblet til slangen. Gir den et lite oppkok innimellom.
 
Det hørtes nesten litt ekstravagant ut. Selv så skyller jeg den bare av i vann og pakker den bort i en liten ziplock-pose mens den er koblet til slangen. Gir den et lite oppkok innimellom.
Jeg har steinen koblet i et t-ledd slik at jeg tilsetter oksygen inline når vørteren overføres fra kokekjelen til gjæringskaret.
Da er det vanskelig å inspisere steinen visuelt uten å demontere enheten.
Like enkelt å koke den da. Tar ikke så lang tid.
Koker og pakker inn i alu-folie så den er klar til neste gang jeg brygger. Men jeg brygger ikke så ofte som du.
 
Jeg har steinen koblet i et t-ledd slik at jeg tilsetter oksygen inline når vørteren overføres fra kokekjelen til gjæringskaret.
Da er det vanskelig å inspisere steinen visuelt uten å demontere enheten.
Like enkelt å koke den da. Tar ikke så lang tid.
Koker og pakker inn i alu-folie så den er klar til neste gang jeg brygger. Men jeg brygger ikke så ofte som du.
Har du et bilde? Har vurdert noe sant selv
 
Relax, don't worry, have a homebrew.
La den stå en stundt til og les av SG etter noen dager om du er bekymret.

Det virker som den går sakte men sikkert framover, mer i dag enn i går men ingen skikkelig "liftoff."
Denne gjæren er ikke for nybegynnere ihvertfall... Eller utålmodige folk som meg. Det tok over 48 timer før tegn til liv!
 
Problemstilling: kjøleribben jeg fikk med BB30en har tupper som peker utover horisontalt, så dermed hageslangetuppene jeg har festet på får en kraftig knekk når tyngdekraften drar resten nedover. Vet noen hva de heter som folk pleier å ha på hageslanger ute som gjør at de unngår knekk?
Høres ut som noe jeg kan skaffe på plantasjen eller kanskje biltema?
Feks enten et buet plastikkrør, eller en type fjær jeg kan feste til?
 
Problemstilling: kjøleribben jeg fikk med BB30en har tupper som peker utover horisontalt, så dermed hageslangetuppene jeg har festet på får en kraftig knekk når tyngdekraften drar resten nedover. Vet noen hva de heter som folk pleier å ha på hageslanger ute som gjør at de unngår knekk?
Høres ut som noe jeg kan skaffe på plantasjen eller kanskje biltema?
Feks enten et buet plastikkrør, eller en type fjær jeg kan feste til?
Noe sånt du tenker på?
https://forum.norbrygg.no/threads/slangene-som-folger-med-bb30.29652/#post-305824
 
Som det står i innlegget - klemringkobling. Den klemmes fast i røret når du strammer den ved montering.
 
Dersom ølet blir sterkere enn man ønsker fordi det gjærer for langt ned: Er det noe problem å tilsette vann etterpå? Altså FØR karbonering.
 
Tilbake
Topp