Du mener at det bruser over? Lukter det dritt og rart? Da kan det være infeksjon. Smaker digg, lukter digg? Da kan det være dårlig utrørt sukkerlake eller ikke ferdig utgjæret øl. Har du noen tall å komme med?Sikkert et dumt spørsmål, men når jeg åpner flaskene begynner det å skumme nedi flasken med en gang. De var flasket 1/4.
Kan jeg ikke tenke meg, kjør på. Min rekord er 6 timer, ble en nydelig ipa av det.Spørsmålet er om brygget vil ta skade av å meske 2 timer.
Jeg blir borte fra huset i ca 2 timer.
Det går fint, men jeg er også nysgjerrig på hvorfor du MÅ meske så lenge.Jeg har tenkt å brygge i morgen, men for å få det til må jeg meske i ca 2t. Vil det bli problemer ved å gjøre det? Eller bør det gå bra?
Hvordan filtrerer man øl? Er det noe form for stoff, lin/bomull, eller er det sikt, eller kaffefilter e.l.?Du kan filtrere ølet ditt før karbonering. Da unngår du (i stor grad) bunnfall.
Hvordan vil du pasteurisere øl? Over i gryte og varme opp til 60 grader? Hvor lenge skal den ligge på hvor høy temperatur?Ølet kan også pasteuriseres når karboneringsnivået er greit, da kutter man også litt reproduksjon av gjær.
Hvordan filtrerer man øl? Er det noe form for stoff, lin/bomull, eller er det sikt, eller kaffefilter e.l.?
Ok. Må få lest litt om dette.Disse kan slenges i ved innmesk.
Ja jeg har faktisk meldt meg inn. Betalte for en stund siden men får ikke logget inn.Meld deg inn så finner du en utmerket artikkel under medlemsseksjonen Er også en kalkulator som baserer seg på tall derfra på www.bryggekalkulator.no