Hahahahaha! Beklager, men det der er min type humor! Hvorfor den gjør det aner jeg ikke...
Jeg bruker samme kjele til å varme meskevannet og den danser på samme måte. Tror det skyldes varmeforskjellene mellom plate og vann, som får den tynne bunnen til å bedrive litt electric boogie..Hva i svarte er det som skjer? Her er jeg liksom i gang med det første brygget mitt, og så rister hele kjelen av skrekk! Bruker hyttekjele på 25 liter fra biltema:
OK... vil den roe seg ned når temperaturforskjellene jevner seg litt ut? Jeg har ingen planer om å stå å tviholde på en kjele som breakdancer i 4 timerJeg bruker samme kjele til å varme meskevannet og den danser på samme måte. Tror det skyldes varmeforskjellene mellom plate og vann, som får den tynne bunnen til å bedrive litt electric boogie..
Du har sikker erfart det nå, den roer ned etter hvert.OK... vil den roe seg ned når temperaturforskjellene jevner seg litt ut? Jeg har ingen planer om å stå å tviholde på en kjele som breakdancer i 4 timer
Nytt spørsmål: Er det en formel for å regne ut hvor mye alkohol som utvikles i flasken ved karbonisering med sukker?