Tråden for dumme spørsmål.

fikk fyllet på 2 fat igår med fin fersk øl, satte på co2 slangen og økte trykk til cirka 3 bar. virker som att mine ballock koblinger ikke klarer dette? begynte lekke ved cirka 2.5 bar og nå er det konstant lekkasje, til og med på lavere trykk. skall disse ikke tåle litt trykk ? er alltså de hvite koblingene som ryker. begge 2 faktisk....
 
nei nei nei! jeg bruker picnicslangene fra fat til kran :)
så trenger jeg ikke tenke på slange lengde, dimensjon og lignende.
 
Brusestenen min på 0.5 micron som jeg bruker til å oksygenere vørteren med er så å si tett. Hva gjør jeg for å få åpnet den?
Kokte den godt før bruk.
Legge den i krystal soda? Har gjort det uten alt for stor suksess.
 
Brusestenen min på 0.5 micron som jeg bruker til å oksygenere vørteren med er så å si tett. Hva gjør jeg for å få åpnet den?
Kokte den godt før bruk.
Legge den i krystal soda? Har gjort det uten alt for stor suksess.

Hva med å koble den til O2-settet, senke steinen ned i vann rett fra kokeplata og kjøre på med gass, kanskje det vil hjelpe? (Vær forsiktig så du ikke spruter nesten kokende vann utover deg selv.)
 
Prøvde å tørrhumle ganske kraftig i fermentasaurusen i går. Det endte med at oppsamlingsflasken var full av «tørr» humle når jeg stod opp. Purget headspace med co2 og repitched humlen ovenfra. Nå kommer jeg tilbake fra universitetet og innser at det samme har skjedd igjen.

Er det innafor å dumpe dette plantematerialet? Humlen som faller til bunn skal jo i grunn være ferdig i prosessen uansett, men syns det skjedde litt fort.
 
Hva med å koble den til O2-settet, senke steinen ned i vann rett fra kokeplata og kjøre på med gass, kanskje det vil hjelpe? (Vær forsiktig så du ikke spruter nesten kokende vann utover deg selv.)
Det har jeg prøvd. Slangen blei myk og løsna fra steinen. Satan, som jeg brant meg da det spruta kokende vann utover.
 
Prøvde å tørrhumle ganske kraftig i fermentasaurusen i går. Det endte med at oppsamlingsflasken var full av «tørr» humle når jeg stod opp. Purget headspace med co2 og repitched humlen ovenfra. Nå kommer jeg tilbake fra universitetet og innser at det samme har skjedd igjen.

Er det innafor å dumpe dette plantematerialet? Humlen som faller til bunn skal jo i grunn være ferdig i prosessen uansett, men syns det skjedde litt fort.
4 til 5 dager skal være nok.
 
Skjer vel egentlig det samme bare verre i en tradisjonell gjæringsbøtte. Humla feller og blander seg med gjæren. Jeg ser frem til å teste forskjellene når den nye fermentasaurusen kommer. Regner med da at man kan tømme ut mye trub og gjær før en tørrhumler not?
 
Den der ballongen i bunn av fermentasaurusen er jo gimmick, og kun det, absolutt ingen praktisk funksjon. Ta den bort og sett på en slange eller en albue med triclamp på eller noe. Dump med trykk i toppen. Det er ingen andre koniske tanker på markedet som har en sånn idiotisk løsning. Det er det en god grunn til.
 
Den der ballongen i bunn av fermentasaurusen er jo gimmick, og kun det, absolutt ingen praktisk funksjon. Ta den bort og sett på en slange eller en albue med triclamp på eller noe. Dump med trykk i toppen. Det er ingen andre koniske tanker på markedet som har en sånn idiotisk løsning. Det er det en god grunn til.
Tror du det er løst med gen2?
 
Tilbake
Topp