Håvard Skjevling
Norbrygg-medlem
Det... Tviler jeg på.Ikke gjærklumper dessverre, men DME-klumper...
Har du bilde?
Det... Tviler jeg på.Ikke gjærklumper dessverre, men DME-klumper...
Det... Er en underlig ting å tvile påDet... Tviler jeg på.
Har du bilde?
Det... Er en underlig ting å tvile på
DME i erlenmeyerkolbe kan være veldig irriterende, særlig hvis du dumper oppi alt på en gang (i kokende vann). Det er vanskelig å få rørt den ut med den smale halsen, og dermed ender man opp med klumper. @Moi , mål SG på starteren, og hvis den er i nærheten av 1.040, så RDWHAHB. Gjæren vil ta seg av det meste, og resten faller til bunns under gjæringen. Og hvis den er langt unna 1.040, så lag en ny i en kjele og tøm den i en sterilisert kolbe.
Edit: ser av bildet at du nok har tilsatt gjær allerede. Men ta det med ro, det går nok bra!
Jeg ville ikke bekymret meg.Har ikke tilsatt gjær hendigvis. Målte SG til 36. Kan jeg med trygghet ta meg en weiss nå?
Takk for svar!
Jeg har sjekka norske nettbutikker, og klarer ikke å finne noen som har Perlick 650 inne.. Får sende en Mail til Bryggselv og høre om de får inn, og om de kan gi et ok tilbud på samme pakka.
desinfiser en slags rørepinne og lag en whirlpool så fordeler du varmen bedre rundt i kjelen.Har en dypkjøler i rustfritt stål, bruker 50min på å kjøle ned 40-45liter! Hvordan kan jeg kjøle ned mer effektivt å raskere?