Om det er 36L fra Bryggselv, så er 1cm=1liter. Bruk en linjal(jeg kjøpte en i stål på ebay), og mål hvor langt det er fra kanten og ned til vørter/vann.Har en bryggekjele på 36 L som utrolig nok ikke har inngravert måleskala for volum på innsiden.
Noen som har noen artige og kloke tips om hvordan man kan følge med på volumet?
Vurderer å lage en stav hvor jeg hakker inn en og en liter mens jeg fyller kjelen med litermål.
Bruker meterstokk i min. 1 liter er 1 cm.Har en bryggekjele på 36 L som utrolig nok ikke har inngravert måleskala for volum på innsiden.
Noen som har noen artige og kloke tips om hvordan man kan følge med på volumet?
Vurderer å lage en stav hvor jeg hakker inn en og en liter mens jeg fyller kjelen med litermål.
Sa jeg ikke det samme for noen poster siden?Du kan vel bare regne ut høyden i centimeter per liter geometrisk? Enkel matematikk fra ungdomskolen
Sa jeg ikke det samme for noen poster siden?
Det er egentlig ikke noe poeng i å la dem tørke/renne av. Jeg ville ikke latt dem stå mye lengre enn et time eller to, men jeg har ikke satt meg så mye inn i det.Flasker som er desinfisert med Starsan, hvor lenge bør de maks henge på flasketre før tapping? Vasket mange flasker i går, men rakk ikke tappe alt. Regner med jeg bør ta en runde til med Starsan i dette tilfellet, men kjekt å vite til seinere uansett.
Kjøpte bare et billig et på biltema, men bruker det ikke når jeg koker, bare til å isolere mens jeg mesker.Hei!
Ser at mange isolerer kjelene sine med liggeunderlag. Er dette i så fall bare å feste rundt eller må det noe belegg mellom kjelen og liggeunderlaget? Tenker da på om de tåler så pass sterk varme som det blir utenpå kjelen under koking.
Hei!
Ser at mange isolerer kjelene sine med liggeunderlag. Er dette i så fall bare å feste rundt eller må det noe belegg mellom kjelen og liggeunderlaget? Tenker da på om de tåler så pass sterk varme som det blir utenpå kjelen under koking.