Splitter til å koble på utgang til co2regulator slik at jeg kan ha 2 fat på samme manometer. Link, anyone? (Regulator fra bryggselv)
Skriv inn "splitt" i søkefeltet på BS. Splittes f.eks inni kjøleskapet.
Splitter til å koble på utgang til co2regulator slik at jeg kan ha 2 fat på samme manometer. Link, anyone? (Regulator fra bryggselv)
Tenkte om det var noe som kunne skrus rett på med samme type gjenger på de to utSkriv inn "splitt" i søkefeltet på BS. Splittes f.eks inni kjøleskapet.
Stigerøret skal ikke ligge i spenn mot bunnen. Har du truffet forsenkningen nederst i fatet riktig?
Tenkte om det var noe som kunne skrus rett på med samme type gjenger på de to ut
Har co2-tanken og regulator i kjøleskapet. Tenkte meg en splitt som kan skrus på den ene av utgangene på regulatoren. Og at splitten også har gjenger på sine utganger.På de to ut? Du har vel bare en utgang? Men har du kjøleskap bør du gjøre splitten i kjøleskapet, mtp kabelgjennomføringen inn i kjøleskapet.
https://nettbutikk.wuerth.no/slanger-kuplinger-og-tilbehor/ansatsnippel-1/ansatsnippel-jic-t-stykkeHar co2-tanken og regulator i kjøleskapet. Tenkte meg en splitt som kan skrus på den ene av utgangene på regulatoren. Og at splitten også har gjenger på sine utganger.
Har co2-tanken og regulator i kjøleskapet. Tenkte meg en splitt som kan skrus på den ene av utgangene på regulatoren. Og at splitten også har gjenger på sine utganger.
Du bør ha tilbakeslagsventiler. Hvis du bruker en sånn splitter som ikke har, kan du bruke ball lock-koblinger med tilbakeslagsventil.Har co2-tanken og regulator i kjøleskapet. Tenkte meg en splitt som kan skrus på den ene av utgangene på regulatoren. Og at splitten også har gjenger på sine utganger.
Nei, det holder ikke. Når det byttes fat er det ofte forskjellig trykk på fatene, og da strømmer det gass fra fatet med høyest trykk til det med lavest trykk. Hvis fatet med høyest trykk er fullt, kan komme øl i gasslangen og videre over i det andre fatet. Det er mulig å koble på ett fat av gangen først for å få likt trykk, men det er tungvindt og lett å glemme. Been there...Det holder jo med en ved regulatoren. Mange har det innebygget.
Nei, det holder ikke. Når det byttes fat er det ofte forskjellig trykk på fatene, og da strømmer det gass fra fatet med høyest trykk til det med lavest trykk. Hvis fatet med høyest trykk er fullt, kan komme øl i gasslangen og videre over i det andre fatet. Det er mulig å koble på ett fat av gangen først for å få likt trykk, men det er tungvindt og lett å glemme. Been there...
Regulatorene trenger ikke ekstra tilbakeslagsventil.
Akkurat det der har jeg ikke tenkt over. Jeg har tanken på yttersiden og splitter jg slangen inne i kjøleskapet. Så det er bare et tidsspørsmål før jeg går i fella.Nei, det holder ikke. Når det byttes fat er det ofte forskjellig trykk på fatene, og da strømmer det gass fra fatet med høyest trykk til det med lavest trykk. Hvis fatet med høyest trykk er fullt, kan komme øl i gasslangen og videre over i det andre fatet. Det er mulig å koble på ett fat av gangen først for å få likt trykk, men det er tungvindt og lett å glemme. Been there...
Regulatorene trenger ikke ekstra tilbakeslagsventil.
Akkurat det der har jeg ikke tenkt over. Jeg har tanken på yttersiden og splitter jg slangen inne i kjøleskapet. Så det er bare et tidsspørsmål før jeg går i fella.
Fatet var vel ferdig montert når du kjøpte det, og da passet det.Jepp, den ligger i det lille feltet der, skal skru opp å se om jeg får justert røret noe
Fatet var vel ferdig montert når du kjøpte det, og da passet det.
Du har ikke byttet om stigerøret på gass / øl
Da har jeg hatt jomfrutappingen fra fat
Gikk veldig greit. Fat har stått med 1 bar trykk i en måned. Men kunne godt tenke meg litt mer skum. Det var bra med kullsyre i ølet, men ble lite skum på toppen. Tok lang tid å tappe 0,5 l. Har AGA 425g patron med enkel regulator (med 2 utganger, fra Mesterbrygg.) Fra regulator til fat er det ca. 1 meter 3/8 hard plastslange m/JG-koblinger. Og fra fat til tappekran (også enkel kran fra Mesterbrygg) er det 2 meter 3/16 hard plastslange m/JG-koblinger. Hørte fatet ble etterfylt med CO2 under tapping.