Mc.
Norbrygg-medlem
Skal det være en pakning på denne sodastream overgangen? Har brukt den en gang før og da tettet den godt. Nå freste den som en illsint katt og tømte flasken på et par minutter.... Vis vedlegget
Skal det være en pakning på denne sodastream overgangen? Har brukt den en gang før og da tettet den godt. Nå freste den som en illsint katt og tømte flasken på et par minutter....
Ok. Takk for svar. At jeg ikke tenkte på det før jeg koblet til...Ja. Jeg fant at pakningene på Jula tåler påkjenningen bedre enn de fra bryggselv, og lettere å skaffe.
Kikket på nett etter pakning på Jula, men finner ikke en pakning der det står nevnt noe om Co2 overgang.Ja. Jeg fant at pakningene på Jula tåler påkjenningen bedre enn de fra bryggselv, og lettere å skaffe.
Kikket på nett etter pakning på Jula, men finner ikke en pakning der det står nevnt noe om Co2 overgang.
Sikkert ikke nevnt. Det er vel en mere generell benevnelse. Du skulle vel ikke ha mere info om hvilken type pakning og kanskje størrelse? Ytre og indre diameter kan jeg vel måle, men tykkelse og hvilket materiale den er laget av hadde det vært kjekt å få vite mere om.
Ok. Takk for svarFinner ikke igjen denne på hjemmesiden til Jula, men jeg kjøpte en fempakning med G15 (1/2") pakninger for slangetilkobling av merket Gelia. Det er jo ikke gasspakninger, men det er sannelig ikke den dritten som følger med adapteren fra bryggselv heller. Så når faghandelen er stengt spiser fanden fluer - og disse har klart et par flaskebytter så jeg har ikke oppsøkt faghandelen så lenge jeg har noen igjen.
Hvordan desinfisere jeg et 64L ssbrewtech chronical gjæringskar på mest mulig effektiv måte?
Er det nødvendig og fylle hele karet med starsan?
Takker for svar!
Det var jo det jeg lurte på.Rundt St. Hans, hvorfor vil du brygge det nå?
jeg ville venta til midten av mai
Det var jo det jeg lurte på.
Jeg ville brygge nå fordi det er godt med alt som er ferdig, og hvis den ikke tapte seg nevneverdig på fat kunne jeg fått det unnagjort.
Nei, jeg må jo ikke. Jeg kan godt utsette det. Men du veit, livet er ikke alltid så forutsigbart, og plutselig har det gått ukevis uten en mulig bryggedag.Det holder seg mye lenger enn på flaske i mitt system i alle fall. Så om du må brygge det nå er det jo bare å gå bananas med humlen for å ta litt i for det du mister, fate og sette på kjøl.
Det holder seg mye lenger enn på flaske i mitt system i alle fall. Så om du må brygge det nå er det jo bare å gå bananas med humlen for å ta litt i for det du mister, fate og sette på kjøl.
Jeg ville ikke vært så redd for å miste bitterhet fra humlen. Men særlig den herlige aromaen er vel i fare over så lang tid, selv om du tilsetter mye humle?
Satte en Svaberg IPA fra Ølbrygging sommeren 2018. Masse humle, og en fantastisk IPA både på lukt og smak.Jeg ville ikke vært så redd for å miste bitterhet fra humlen. Men særlig den herlige aromaen er vel i fare over så lang tid, selv om du tilsetter mye humle?
Jeg har en CIP på vegHvordan desinfisere jeg et 64L ssbrewtech chronical gjæringskar på mest mulig effektiv måte?