Tråden for dumme spørsmål.

Ja, tiden får vise... hadde malten oppi, noe skjedde, ingen vet hva, men en eksterne temp.måleren viste 80 grader. Bryggemaskinens viste langt over 70!!!:eek:
Måtte til slutt ha i 8 liter kaldt vann for å få den ned. Den tok 5 min, så nå får det gå som det går...
Denne dagen var for perfekt for at ikkje en tabbe også skulle blomstre...:rolleyes:
Brygger du kanskje på BB30A og har glemt å sette bryteren på 2?
 
Noen som veit hvor lenge bryggselv Hasle har åpent i dag? Sånn i tilfelle jeg finner ut at jeg vil hive meg rundt og sette en batch.
 
Har kjøpt en Brew bucket. Det anbefales en "pre-clean" før første gangs bruk med "Tri-Sodium Phosphate". Hva er det, hvor får jeg tak i det, og går det like greit med PBW?
 
Har kjøpt en Brew bucket. Det anbefales en "pre-clean" før første gangs bruk med "Tri-Sodium Phosphate". Hva er det, hvor får jeg tak i det, og går det like greit med PBW?
Vestbrygg har i alle fall: Trisodiumphosphate 100g

Mener å ha sett diskusjoner inne her at PBW ikke er godt nok, men jeg vet ikke sikkert.

edit: de er tom for 100 g pakker ser det ut for, men det har kilo
 
Har kjøpt en Brew bucket. Det anbefales en "pre-clean" før første gangs bruk med "Tri-Sodium Phosphate". Hva er det, hvor får jeg tak i det, og går det like greit med PBW?
Pbw er ikke like bra. Kjøpte et polsinellikar som måtte ha grundig renhold med trisofiumfosfat. To batcher havnet i do etter bare pbw. Det løsnet sveiserester i løpet av gjæringa. Trisodiumfosfat gjorde susen hos meg isllefall
 
Ah, selvfølgelig... D'OH! Det ble PBW, zalo og star san et par timer i går. Får håpe ølet som er oppi der nå ikke får med seg masse sveis og poleringsolje.
Bare gni litt grundig rundt nedi der med en hvit klut. Hvis den fortsatt er like hvit etterpå, trenger du ikke bekymre deg. :)
 
Hvorfor må dette skje idag med 4 fulle fat?
Er meningen at jeg skal lide hele fredag slik som Jesus?

f56e0e7b76f3324de593b0cf06b31ba2.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp