Tråden for dumme spørsmål.

Eneste jeg ser er at Miguel mener det var mye tull med den etter et søk her.

Den er kanskje lik en del andre bryggere i utstyrs-delen. Er mye annet i samme prisklasse det ligger erfaringer på der. Og modellen kan jo også være endret.

Den ser jo grei ut i utgangspunktet, men kjenner jo ikke til automatiseringen. Eller hvor effektivt bazooka-filtere er. Eller levetiden.
Om jeg ikke husker helt feil, så tror jeg at Miguel uttalte seg om Brewie, og ikke Brewbie.
 
Noen andre som har erfaring med 25 liters batcher i Brewzilla 65? Jeg synes den koker lite selv om den står på fullt og termostaten langt over 100°C. Starter jeg pumpen i et par minutt så klarer den ikke å holde kok.
Nå står jeg riktignok i en kald garasje, men ser ikke for meg at den vil klare å koke 50 liters batcher i det hele... Er det normalt på disse, eller har jeg et defekt element?

Har vært likt på alle tre bryggene mine.
 
Noen andre som har erfaring med 25 liters batcher i Brewzilla 65? Jeg synes den koker lite selv om den står på fullt og termostaten langt over 100°C. Starter jeg pumpen i et par minutt så klarer den ikke å holde kok.
Nå står jeg riktignok i en kald garasje, men ser ikke for meg at den vil klare å koke 50 liters batcher i det hele... Er det normalt på disse, eller har jeg et defekt element?

Har vært likt på alle tre bryggene mine.
Ser på bilde av denne at den har egen bryter for et ekstra varmeelement som du må manuelt slå på under kok. Har du gjort det?

edit: Det er to ekstra elementer, ikke et.

WEB_Image%20kl04763_-_robobrew_65_all_in_one_brewery%20-215685537.Jpeg
 
Noen andre som har erfaring med 25 liters batcher i Brewzilla 65? Jeg synes den koker lite selv om den står på fullt og termostaten langt over 100°C. Starter jeg pumpen i et par minutt så klarer den ikke å holde kok.
Nå står jeg riktignok i en kald garasje, men ser ikke for meg at den vil klare å koke 50 liters batcher i det hele... Er det normalt på disse, eller har jeg et defekt element?

Har vært likt på alle tre bryggene mine.
Jeg kokte 64 liter i min. det tok lang tid å komme opp til kok,og var ikke veldig kraftig kok men det gikk. Jeg Sto også i et veldig kaldt lokale. Litt lite guffe til å være 3,5kw syntes jeg.
Har forøvrig også kokt 30 liter, og det var ingen problem.

Sent fra min MAR-LX1A via Tapatalk
 
Kan vel sjekke om den faktisk trekker 3500w. Men det er vel ikke uvanlig at de som brygger i kalde lokaler har isolert bryggemaskinene.
 
Selv jeg som står inne på kjøkkenet og brygger på en vanlig 37 liters kjele (BIAB), har isolert min. Endelig kom liggeunderlaget fra forsvaret til nytte. ;) Kjele og lokk er "kamuflert", kan nesten ikke se den der den står, men madammen lot seg ikke lure.... gikk etter lukta :cool:
 
Jeg opplever at carbonation capen jeg bruker på FermZillaen min sakte men sikkert slipper ut gassen. Den er tett så lenge den ikke har noe koblet til seg, men hvis jeg kobler til blowtie spunding valve, eller gassflasken, så lekker den - mer jo lavere trykk det er. Jeg har forsøkt flere carbonation caps og flere ball lock-gasskoblinger, som jeg har åpnet, inspisert, smurt med keg lube og prøvd igjen. Problemet er størst ved lavt trykk. Noen som har lignende erfaringer? Må jeg rett og slett opp på høyere trykk for at det skal holde?
 
Jeg opplever at carbonation capen jeg bruker på FermZillaen min sakte men sikkert slipper ut gassen. Den er tett så lenge den ikke har noe koblet til seg, men hvis jeg kobler til blowtie spunding valve, eller gassflasken, så lekker den - mer jo lavere trykk det er. Jeg har forsøkt flere carbonation caps og flere ball lock-gasskoblinger, som jeg har åpnet, inspisert, smurt med keg lube og prøvd igjen. Problemet er størst ved lavt trykk. Noen som har lignende erfaringer? Må jeg rett og slett opp på høyere trykk for at det skal holde?
Har vel gjerne noe med at de er unisex og derfor ikke er helt tette uten nok trykk, ikke at det er dokumentert fra min side
 
Jeg opplever at carbonation capen jeg bruker på FermZillaen min sakte men sikkert slipper ut gassen. Den er tett så lenge den ikke har noe koblet til seg, men hvis jeg kobler til blowtie spunding valve, eller gassflasken, så lekker den - mer jo lavere trykk det er. Jeg har forsøkt flere carbonation caps og flere ball lock-gasskoblinger, som jeg har åpnet, inspisert, smurt med keg lube og prøvd igjen. Problemet er størst ved lavt trykk. Noen som har lignende erfaringer? Må jeg rett og slett opp på høyere trykk for at det skal holde?
Jeg må skru til noe … :mad:
 
Skru til hva? Her er problemet altså ikke mellom basen av cap-en og karet, men mellom cap-en og det som kobles til den....
Åh … Da missforstod jeg :). Nei jeg har ikke hatt problemer med det. Jeg har i mine 2 forsøk med trykk på fermzillaen trykksatt den til 0,5bar. Mine problemer har i all hovedsak vært med en ustabil spundingventil. Men lageren jeg satte til gjæring i dag trykksatte jeg ikke, så den skal få bygge trykk på egenhånd, så "maybe I'll be back" …
 
Tilbake
Topp