Har humlen Styrian Goldings byttet navn?
Det var det navnet jeg ble presentert ogsåSer ut til at Styrian Goldings har blitt "splittet opp" i flere brands: Celeia 100 g 2,5 - 3,9 % alfasyreinnhold - BryggSelv
Jeg har en sånn. Må feste bunnplata i bordet (jeg bruker tvinger på et arbeidsbord), men så er det bare tut og kjør. Har aldri angret på det kjøpet.Selg den billig og kjøp en Doc Revolution....
Korkemaskin - Doc Revolution
Har vel gjerne noe med at de er unisex og derfor ikke er helt tette uten nok trykk, ikke at det er dokumentert fra min sideJeg opplever at carbonation capen jeg bruker på FermZillaen min sakte men sikkert slipper ut gassen. Den er tett så lenge den ikke har noe koblet til seg, men hvis jeg kobler til blowtie spunding valve, eller gassflasken, så lekker den - mer jo lavere trykk det er. Jeg har forsøkt flere carbonation caps og flere ball lock-gasskoblinger, som jeg har åpnet, inspisert, smurt med keg lube og prøvd igjen. Problemet er størst ved lavt trykk. Noen som har lignende erfaringer? Må jeg rett og slett opp på høyere trykk for at det skal holde?
Jeg må skru til noeJeg opplever at carbonation capen jeg bruker på FermZillaen min sakte men sikkert slipper ut gassen. Den er tett så lenge den ikke har noe koblet til seg, men hvis jeg kobler til blowtie spunding valve, eller gassflasken, så lekker den - mer jo lavere trykk det er. Jeg har forsøkt flere carbonation caps og flere ball lock-gasskoblinger, som jeg har åpnet, inspisert, smurt med keg lube og prøvd igjen. Problemet er størst ved lavt trykk. Noen som har lignende erfaringer? Må jeg rett og slett opp på høyere trykk for at det skal holde?
Jeg må skru til noe![]()
Åh Da missforstod jegSkru til hva? Her er problemet altså ikke mellom basen av cap-en og karet, men mellom cap-en og det som kobles til den....
Prøv å bytte ut den grå ballocken med en sort. Disse universalkoblingene er ikke helt gode, har opplevd det samme selv.Skru til hva? Her er problemet altså ikke mellom basen av cap-en og karet, men mellom cap-en og det som kobles til den....
Prøv å bytte ut den grå ballocken med en sort. Disse universalkoblingene er ikke helt gode, har opplevd det samme selv.
Du kjøler til 70 grader, tilsetter humla, rører rundt som en helt i ti minutt (evt pumpe), så fortsetter du nedkjøling før du lar stå litt for å bunnfelle humla, og tapper til gjæring.Steep/Whirpool hva menes eksakt med det ? Har en NEPA på mesking her nå er usikker på hva som menes med steep/whirlpool av humla. Først skal noe humle koke i 15 min, så er det 3 porsjoner som skal steep/whirlpool i 10 min.
På forhånd takk
Du kjøler til 70 grader, tilsetter humla, rører rundt som en helt i ti minutt (evt pumpe), så fortsetter du nedkjøling før du lar stå litt for å bunnfelle humla, og tapper til gjæring.
Hva slags humle skulle vært på 5 min? Jeg liker godt Chinook som tørrhumle, spessielt i Amber ale