MonoBryggeriet
Norbrygg-medlem
Åh Da missforstod jegSkru til hva? Her er problemet altså ikke mellom basen av cap-en og karet, men mellom cap-en og det som kobles til den....
Åh Da missforstod jegSkru til hva? Her er problemet altså ikke mellom basen av cap-en og karet, men mellom cap-en og det som kobles til den....
Prøv å bytte ut den grå ballocken med en sort. Disse universalkoblingene er ikke helt gode, har opplevd det samme selv.Skru til hva? Her er problemet altså ikke mellom basen av cap-en og karet, men mellom cap-en og det som kobles til den....
Prøv å bytte ut den grå ballocken med en sort. Disse universalkoblingene er ikke helt gode, har opplevd det samme selv.
Du kjøler til 70 grader, tilsetter humla, rører rundt som en helt i ti minutt (evt pumpe), så fortsetter du nedkjøling før du lar stå litt for å bunnfelle humla, og tapper til gjæring.Steep/Whirpool hva menes eksakt med det ? Har en NEPA på mesking her nå er usikker på hva som menes med steep/whirlpool av humla. Først skal noe humle koke i 15 min, så er det 3 porsjoner som skal steep/whirlpool i 10 min.
På forhånd takk
Du kjøler til 70 grader, tilsetter humla, rører rundt som en helt i ti minutt (evt pumpe), så fortsetter du nedkjøling før du lar stå litt for å bunnfelle humla, og tapper til gjæring.
Hva slags humle skulle vært på 5 min? Jeg liker godt Chinook som tørrhumle, spessielt i Amber ale
Så oppskriften sier 35 gram Amarillo 8,7%aa på 60 og 140 gram av samme humle på 5 min, i følge brewer's friend er det 60 IBU, mens oppskriften sikter etter 45 IBU, med de 140 gramene på 15 min snakker vi om 100 IBU.Det er amarillo, 140 gram.
Hvor mye chinook ville du brukt, forresten? Har brygget 25 liter.
Fakk, fikk tilbakeslag og fyllte regulatoren med øl.. spruta ut av manometera. Er det bere å skru den i fillebitar og gjere reint ? Eller er det lost cause?
Fikk ingen svar så da prøver eg det som fungerte på ei annen øl. Koker opp 200 gram sukker og ei halv teskje gjærnæring, tilsetter i gjæringsbøtta. Ser om den kryper 3-4 poeng til.Har en Maibock stående til gjæring.
Veit ikkje om det er eit dumt spørsmål
Men fekk spørsmål frå ein som lurte på starte litt med brygging.
Er det noken som har erfaring med denne frå netthandelen ?
Brewbie automatisk ølbrygger med isolasjonskappe | Alt til hage og utemiljø
Sent from my iPhone using Tapatalk