Stemmer! Må lære meg å lese....De har ikke listet opp at du ska ha fem gram av chinook, amarillo og cascade hvert femte minutt siste halvtimen, kun skrevet det i en setning midt på siden der [emoji1417]
Stemmer! Må lære meg å lese....De har ikke listet opp at du ska ha fem gram av chinook, amarillo og cascade hvert femte minutt siste halvtimen, kun skrevet det i en setning midt på siden der [emoji1417]
Akkurat... Leste ikke riktig. Blir jo 21 gr per 5 min.Du skal jo tilsette 7 g humle mange ganger, så det stemmer nok. Men det er nok mer effektivt å tørrhumle om du ønsker maks utnyttelse av humlen. Veldig mye av aromaen kommer til å koke bort med dette regimet. En av de mer seriøse humlehuene jeg kjenner ville tilsatt bitterhumle til 60 IBU ved en time og tørrhumlet resten.
Me tooJeg er helt dust med slikt.
Ingen som kan gi meg en hjelpende hånd her?
Jeg har bryter på pumpa pr. nå, men tingen er at pumpa må stoppe når mengde vann er oppnåd, ellers er jeg redd pumpa ryker. Grunnen til at jeg foreslo SSR er at der har du lavvolt til styring og kan ha 220v på andre siden. (og pumpa stopper automatisk)
Jeg har noen rele som er merket "Clion JQX-12F-2Z" 30A 250VAC 30A 28VAC Kan det brukes? Og om det kan brukes, hvordan kobler jeg?Selve panelet må ha 24VDC (rød-svart) strømforsyning for å virke. Utgangen for magnetventilen er 12VDC (gul-gul). For å styre ei 230v pumpe ville jeg brukt et relé med 12VDC styrestrøm beregnet for 230V.
Jeg skal flaske en engelsk golden ale i kveld, men er usikker på mengde sukker for karbonering. Kan det passe med 6g/L?
@Finn Berger ?
Takk. Holder på å koke lake på 6g/L nå[emoji3]Kanskje litt seint svar, men 6 gram skulle være greit. Dette ølet skal være ganske godt karbonert i forhold til engelsk ale forøvrig, siden det skulle konkurrere med pils ("lager" på engelsk). (Jeg er ikke så glad i mye kullsyre, og hadde antakelig lagt meg på 5, men det er meg.)