Finn Berger
Moderator
Jeg opplever forholdsvis store forskjeller i karbonering på #1. Noen flasker er nesten helt flate, de fleste er tamme, mens en har hatt nok etter å ha drukket ca 10 flasker.
Jeg hadde sukkerlake i et omstikkingskar og ølet over i karet før flasking, så jeg teor det skal være godt nok blandet.
Kan det være lekkasje i korkene? Vil jeg kunne oppdage det på andre måter?
Er det vanlig at korker slipper ut trykk?
Det høres rart ut. Det kan ikke være forskjeller i temperatur? (Veldig usannsynlig, men jeg måtte jo spørre
Hvis sukkerlaken var tilstrekkelig tykk, kan det hende det ikke har blandet seg ordentlig.
Jeg regner med at du ikke hadde sett noe problem om det bare var sånn at de første var flate, så blei de bedre dagen etterpå, og dag 3 var den du drakk grei. Det er ikke noe system i dette? Står de lagret sånn at du kan vite hvilke som var de første du tappet opp og hvilke som var de siste, f.eks.. I så fall er det nokså åpenbart at det er ujevn fordeling av sukkeret dersom det er forskjell på de første og de siste.
Utette korker har jeg ikke vært borti; ikke da jeg hadde den enkleste modellen av bordkorkeapparat, heller.