Hvis du har stående noe i ei krukke går jo det greit. Sett bare en liters starter, og hiv den oppi når den er godt i gang. (Ikke snurr den). Må du åpne ei ny pakke, er vel ikke det noen tragedie, heller. Sett en litt større starter, og spar halvparten.
Men først: Har du prøvd å snurre/rugge på dunken for å få gjæren opp i suspensjon igjen? Jeg har aldri brukt denne gjæren, men den flokkulerer vel godt, og legger seg komfortabelt til rette på bunnen av karet hvis den av en eller annen grunn har fått det for seg å ta kvelden.
Du er sikker på at du har truffet mesketemperaturen? Om du har vært oppe på 70 i stedet for 66, kan noe sånt som dette hende. Det er ikke veldig sannsynlig - men det holder nok om du har bomma på innmesk, og tilbrakt noen minutter der oppe. Men i så fall vil ølet ha lite sødme sjøl om FG blir høy.
Jeg har ristet ja.
Mesketempen var litt lav, en liten grad under kanskje, men striketempen var jo på 70pluss, og jeg tok meg god tid til å ha litt og litt malt i, og røre det godt inn...
Jeg sjønte ikke helt det med starteren, ikke snurre den på magnetrøreren?
Jeg er jo uansett bare hjemme og våken ca 3-4 timer i døgnet nå, så det skal vel noe til å time dette rett... Har en ny pakke Wlp028, kunne det vært en ide å bare tømme den rett oppi?