Nordlands
Norbrygg-medlem
Fast spenning 5V, 1 kHz PWM kontroller (digitalt potmeter). Som det står kan dette genereres direkte av f.eks. BrewPi Spark 3, alternativt trenger du en 5V strømkilde og en PWM kontroller som kan stilles til 1 kHz. Noe sånt som denne:Er det noen med litt innsikt som kan forklare hvordan denne pumpen er ment å styres. 0 - 5 V?
går med planer om å integrere en pumpe i bryggeriet, og hadde sett for meg å kunne regulere pumpen vha for eksempel et potmeter (må vel noe mere dilldall til i tillegg til potmeteret)
kan man regulere den enklere varianten (som brewshop selger) som ikke har den tredje "blå" lederen for analog input på en enkel måte
vil en 24v pumpe for eksempel kunne reguleres med såkalt pulsbreddemodulering (eller dimmes sagt på en annen måte)
Vil det kreve mye duppeditter (og i så fall hvilke?) og dermed bli unødvendig kostbart?
Har som dere kanskje forstår, ikke fagbrev innen dette. håper dog noen er i stand til å forstå hva jeg prøver å spørre om og at jeg ikke er helt ute på viddene med dette.
5.66€ |DC 5V 12V 24V 150W DC Motor Speed Controller PWM Einstellbare Geschwindigkeit Regler Digital Display PWM signal Generator Fahrer Modul|Integrierte Schaltkreise| - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com
Alternativt er det vel vanlig å bare regulere slike pumper med strupeventil på utløp.