Aralditt ja, stemmer, det er jo noe. Knekter? Hva er det?Aralditt er jo solid, men jeg hadde nok gått for noen knekter på baksida.
Aralditt ja, stemmer, det er jo noe. Knekter? Hva er det?Aralditt er jo solid, men jeg hadde nok gått for noen knekter på baksida.
Hørt om hylleknekt? En trekant som støtter hylla, lag noen i xxxlAralditt ja, stemmer, det er jo noe. Knekter? Hva er det?
Ja nettopp. Den burde kanskje være litt stor da. Ok, får måle litt på det. Spør hvor mye plass det er.Hørt om hylleknekt? En trekant som støtter hylla, lag noen i xxxl
Du får noen bra solide noen på jernvarehandelen.Ja nettopp. Den burde kanskje være litt stor da. Ok, får måle litt på det. Spør hvor mye plass det er.
Men her ønsker du deg vel ikke seig? Tec7 er fint, det, altså, men her ville jeg hatt et lim som blei hardt, tror jeg.Bruk Tec7 heller en Aralditt, den er seig og sterk.
Men her ønsker du deg vel ikke seig? Tec7 er fint, det, altså, men her ville jeg hatt et lim som blei hardt, tror jeg.
Nei, tec7 holder seg fleksibelt. Eller, de lager mange produkter, da, men det ihvertfall jeg ser på som standarden gjør det.Tec 7 blir vel hardt? Har brukt det for å feste rammen på keezeren min. Sitter som støpt...
Njo, Aralditt blir hardt slik at den kan sprekke ved mye bevegelse varme/kulde osv.Men her ønsker du deg vel ikke seig? Tec7 er fint, det, altså, men her ville jeg hatt et lim som blei hardt, tror jeg.
Hva med noen gjennomgående bolter fra under lokken til opp i trekassen et sted? De ryker ikke, men blir kanskje en varmebro?Njo, Aralditt blir hardt slik at den kan sprekke ved mye bevegelse varme/kulde osv.
Tec7 forblir fleksibel slik at den tar opp bevegelse. Den er ikke myk som gele...
Hvis du vasker skikkelig og legger nok Tec7 kan du rive av stålet på fryseren med den om du vil...
Jeg har brukt min andel av begge deler, og her ville jeg ikke brukt tec7, men du må gjerne gjøre det.Njo, Aralditt blir hardt slik at den kan sprekke ved mye bevegelse varme/kulde osv.
Tec7 forblir fleksibel slik at den tar opp bevegelse. Den er ikke myk som gele...
Hvis du vasker skikkelig og legger nok Tec7 kan du rive av stålet på fryseren med den om du vil...
Minst 10 min og 2% i følge den kondisjonerte lektoren.Er det lurt å fukte malten hvis man kverner dagen før?
Og hvor mye var det man skulle bruke igjen, 2%?
Som @Kloakk sier; fukting av maltet før kverning. Bruk vann tilsvarende 2% av vekta av maltet. Jeg sprayer det på, og rører det inn etterhvert. La det stå i minst 10 minutter før du kverner.
Gevinsten er at du får helere skall, og kan kverne med trangere innstilling. Helere skall minsker risikoen for å få astringens som følge av at det lekker ut tanniner fra skallene, og du minsker også risikoen for at mesken går tett.
Jeg kverner forøvrig to ganger. Skallene forblir hele, og stivelsen blir mer pulverisert. Det er sikkert ikke nødvendig, men koster lite tid og krefter, og bidrar kanskje litt til effektiviteten/gjør det mulig med litt kortere mesketid.
Trur ikke det gjør noe om du kverner fukta malt dagen før - sjøl om det antakelig er en dødssynd om du følger lodo-regimet.Er det lurt å fukte malten hvis man kverner dagen før?
Og hvor mye var det man skulle bruke igjen, 2%?