Hvis det er de grønne hanskene du mener tror jeg du må være kjapp, de blir nok skikkelig varme ila kort tid. Prøv med varmt vann fra springen, det pleier holde ca. 65 grader, da får du en pekepinn på hvordan de takler varme.Bryggehansker, beskytter disse mot varme også? Altså, kan eg stikke hånda ned i vørteren på rundt 80 grader, ta opp silbunnen og bytte den ute med trub dam dip tuben?
Var umulig å gjøre det med en lang grill/pølseklype...
Eg har ikkje kjøpt. Lurer derfor på om de er verdt investeringen. Har litt vanskelig for å tro at noe plastiskk kan holde varmen unna så veldig lenge Samtidig er det jo en kjapp operasjon. Hadde spart meg for å tømme kjelen før oppkok.Hvis det er de grønne hanskene du mener tror jeg du må være kjapp, de blir nok skikkelig varme ila kort tid. Prøv med varmt vann fra springen, det pleier holde ca. 65 grader, da får du en pekepinn på hvordan de takler varme.
Mine tjukke, svarte gummihansker (tjukke til å være gummihansker, ihvertfall) gjør det mulig. Men det er lurt å ha noe kaldt vann klart å stappe armen under etterpå. Det funker ikke kjempebra, men det går.Bryggehansker, beskytter disse mot varme også? Altså, kan eg stikke hånda ned i vørteren på rundt 80 grader, ta opp silbunnen og bytte den ute med trub dam dip tuben?
Spraymalt tørkes på to måter: Med en spray drier – og en band drier. Mye av det vi kaller spraymalt er nok tørket med en band drier.Hvorfor heter det spraymalt , og ikke spraywort/sprayvørter ? dme ,dwe, dried wort extract er ikke det mer korrekt ? sikkert noen som kan forklare for meg. Det passer vel i denne tråden
Beste er nok å vaske det med klorin i et godt utlufta rom.Hei kjøpte kjøleskap som lukter veldig kan jeg bruke bryggrens ?
Burde jeg maskere der lyspæra er så det ikke kommer vann derBeste er nok å vaske det med klorin i et godt utlufta rom.
Må da være enklere å vri vaskeklutenBurde jeg maskere der lyspæra er så det ikke kommer vann der
Hei kjøpte kjøleskap som lukter veldig kan jeg bruke bryggrens ?
For å ikke bare komme med et forsøk på humor på forrige svar, så var det kjøleskapet jeg kjøpte også rimelig kjipt, men jeg vasket godt med en halvsterk klorblanding, spesielt pakningen trengte en god skrubb, på mitt kunne jeg ta av hele pakningen og legge i bløtt.Hei kjøpte kjøleskap som lukter veldig kan jeg bruke bryggrens ?
Hva med et rustfritt kjede fra silbunnen og over kjelekanten, så slipper du å fiske?Bryggehansker, beskytter disse mot varme også? Altså, kan eg stikke hånda ned i vørteren på rundt 80 grader, ta opp silbunnen og bytte den ute med trub dam dip tuben?
Jeg har gjort det, og det går, om du er kjapp. Men da brukte jeg noen solide hansker fra Biltema, røde, som de ikke har lenger. Problemet var mest at de bare var akkurat lange nok.Bryggehansker, beskytter disse mot varme også? Altså, kan eg stikke hånda ned i vørteren på rundt 80 grader, ta opp silbunnen og bytte den ute med trub dam dip tuben?
Godt forslag, men eg må ned å dra ut en nippel og sette inn en annen. Hadde det bare vært å fiske opp, så hadde det vært en smal sak.Hva med et rustfritt kjede fra silbunnen og over kjelekanten, så slipper du å fiske?
Se her ja. Kjapp er nok stikkordet, men det burde jo gå? Men hansker fra bryggebutikkene er ubrukelige? Søkte på Biltema, fant ingenting.Jeg har gjort det, og det går, om du er kjapp. Men da brukte jeg noen solide hansker fra Biltema, røde, som de ikke har lenger. Problemet var mest at de bare var akkurat lange nok.
Men finner du lange nok hansker, er det en løsning å kjøpe dem ekstra store, og så bruke tynne vanter inni, og en langerma genser. Da får du ganske god isolasjon.
Disse: https://www.olbrygging.no/kegland/101422/bryggehansker-heavy-duty-ekstra-lange-hanskerSe her ja. Kjapp er nok stikkordet, men det burde jo gå? Men hansker fra bryggebutikkene er ubrukelige? Søkte på Biltema, fant ingenting.
Perfekt! De er mer en lange nok også! Takker og bukker! Norbrygg leverer!Disse: https://www.olbrygging.no/kegland/101422/bryggehansker-heavy-duty-ekstra-lange-hansker
De er lange, tjukke og behagelige å ha på.
Med disse kan jeg jobbe i ganske så varme væsker.