Tråden for dumme spørsmål.

Damn, skulle ikke tro at en pope-mobile er nødvendig før det er full storm. Men der har jeg lært noe nytt

Det er i det hele tatt fascinerende å lese om slike ting. Hvor absolutt nøyaktig ting må være når man kommer opp i det vitenskapelige området.

Hubble måtte jo få briller, jeg husker ikke dataene det var snakk om, men det var noe sånt som en brøkdel av et menneskehår i tykkelse, som var off.

Sist redigert:

Her for eksempel: Veienøyaktighet på 0.001mg ... 1/1000000 gram, da skal det ikke mye bevegelser til før det blir feil... (for å ikke snakke om dersom det blir med litt hudfett, flass eller andre ting som detter av kroppen i tide og utide ...)

Hei er det noen som vet jeg får tak sånn gjæringskar. bare med kran 5 og 10liter. samma om det glass eller plastikk.
Har sett dem før men husker ikke hvor

Screenshot_20230205-100420_Chrome.jpg

Takk :) Kan sjekke ebay. Mente det var en bryggebutikk i Norge som solgte men kanskje dem har slutta. Tenkte å bruke den til mjød :)
Ser de har 5L og 10L plastbøtter på Vestbrygg hvis du kan sette på kran selv.

Nå er det vel ikke så enkelt å få satt kran i disse.
Men, når jeg ser på de, noen som vet om de er plane nok i bunn så magnet(hjul) ikke spinner av?
Du @Finn Berger eller andre vet kanskje noe om det?
20 liters kar på magnetrøreren kan være greit det.

Men, når jeg ser på de, noen som vet om de er plane nok i bunn så magnet(hjul) ikke spinner av?
Jeg aner ikke kvaliteten men 5, 6 og 8 liter med kran har de jo rundt omkring :)

Bubbler'n funker ikke.

En løsning om du vil ha en stor beholder på rører'n er å legg ei glassplate (vindusglass, f.eks.) i bunnen av ei plastbøtte, f.eks. Jula-bøtte. Da spinner magneten fint rundt uten å gnage på plasten.

Takk :) Kan sjekke ebay. Mente det var en bryggebutikk i Norge som solgte men kanskje dem har slutta. Tenkte å bruke den til mjød :)
Bryggselv hadde tidligere disse i 5 og 10L, kjøpte selv flere 5L bøtter for mjød. De har da ikke tappekran Men det var egentlig ikke noe jeg savnet. Brukte en flaskestav når vi flasket og det gikk veldig greit (https://www.bryggselv.no/tappestang/400674/flaskefyller--tappestang-kraftig).
Du kan jo prøve å sende de en epost om de har noen igjen i butikker eller om de kommer inn igjen på lager f.eks

Jeg så noen som solgte en stabel av disse på finn i dag, tror det var uten kran, men nå klarer jeg ikke å finne dem igjen... Det var en del av et større parti bryggevarer.

Hei Skal brygge 15liter batch med enten 1kg eller 2kg kirkebær puré.
Vurderer å brygge enda en batch på 15liter med 1kg kirkebær puré og ha i noen andre bær i tillegg har litt bringebær. Men har bare 2kg kirkebær puré
Gjærer med philly sour.

Hva hadde dere gjort?

Hei Skal brygge 15liter batch med enten 1kg eller 2kg kirkebær puré.
Vurderer å brygge enda en batch på 15liter med 1kg kirkebær puré og ha i noen andre bær i tillegg har litt bringebær. Men har bare 2kg kirkebær puré
Gjærer med philly sour.

Hva hadde dere gjort?
Hva er kirkebær?

Tilbake
Topp