Tråden for dumme spørsmål.

Etter at jeg gikk over til gass fra småflasker (typ jula eller sånt) har jeg sliti med at det tømmes lenge før et fat er tomt. Det kan jo umulig være meninga, men jeg skjønner ikke hvor det lekker. Noen som kan gi meg et puff i riktig retning? Legger merke til at det fortsatt er litt trykk i gasslangene, men tomt i flaska. Og så jeg som hadde så innmari lyst på en øl nå...
DSC_2076.JPG

Etter at jeg gikk over til gass fra småflasker (typ jula eller sånt) har jeg sliti med at det tømmes lenge før et fat er tomt. Det kan jo umulig være meninga, men jeg skjønner ikke hvor det lekker. Noen som kan gi meg et puff i riktig retning? Legger merke til at det fortsatt er litt trykk i gasslangene, men tomt i flaska. Og så jeg som hadde så innmari lyst på en øl nå...
Vis vedlegget 72451
Er den veldig liten den nippelen på regulatoren i forhold til slangen? Ser ut som slangeklemma er skrudd veldig mye sammen.

Bytt flaske. Sett på mye trykk. Spray på starsan og se hvor det lekker.
Jeg mistenker en av de to første koblingene sett fra flaska.

Har opplevd det samme. Mistenker pakningen. Kanskje like greit å skru flasken fra koblingen hvis den blir stående en stund uten at den brukes.

Har en vørter som stormgjærer nå men absolutt ikke tegn til noe krausen på toppen. Andre som har vært borti det samme? Jeg har aldri sett det før.

Har brukt 15% flaka havre i vørteren og etter litt googling finner jeg flere like erfaringer med en del havre = null krausen.

Merkelig!

Har opplevd det samme. Mistenker pakningen. Kanskje like greit å skru flasken fra koblingen hvis den blir stående en stund uten at den brukes.
Pakninga inni overgangen til sånn brusmaskinflaske ser litt rufsete ut. Kanskje den bør erstattes?

Tenker på pakningen som går mot flasken. Den blir fort lurvete. Er den for myk kanskje?

Tilbake
Topp