Vis din kegerator / øleskap!

HAHA.. det kan nok ordnes. Har dessverre alle kegs fulle av NM-øl. Har bare 4 liter av en seriøst god APA igjen.
 
Kegerator bygd med kit fra Hombrewstuff. Funker fint, god skumkontroll. Kjøleskapet kan faktisk stilles mellom 1-9 grader, så da blir det vel rundt 7-8 grader her. Foreløbig bare enkel-gauge regulator, så karboneringsnivået blir det samme på alle tre keg'ene.
 

Vedlegg

  • Kegerator 1.jpg
    Kegerator 1.jpg
    1.001,2 KB · Sett: 2.427
  • Kegerator2.jpg
    Kegerator2.jpg
    1 MB · Sett: 2.404
  • Kegerator3.jpg
    Kegerator3.jpg
    944,8 KB · Sett: 2.356
Liten rettelse, kit'et ble kjøpt hos kegkits. (selv om homebrewstuff også har mye snacks)
Kjøpte kit uten co2 tank, men med regulator (sender europa gjenger på bolten)
Øl slangene fra corny fat er 6' lanfe med ID på 3/16''
Det eneste utstyret jeg trengte var hullbor-sett, knipetang/tverravbiter for slangeklemmene og en skiftenøkkel.
http://www.kegkits.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=W&Product_Code=FS3&Category_Code=HBKKF
 
Da har man montert en UT-200 til å holde jevn og fin temperatur i kegeratoren. Kjekt å leke eletriker.

haza9uzu.jpg


Opp med boks og pr-kabel.

da3yqyhe.jpg


Så et det full kontroll på karboneringstemp og serveringstemp.
 
flotte greier!! hvor kjøpte du den..? og hvordan har du festet føleren?
og hva slags trykk og lengde på hhv. fat og øl-ledninger..?
 
UT-200 ble kjøpt hos Bryggselv.no i sin tid. Føleren henger ned mellom fatene. Festet med tape. Tror jeg kommer til å ha den i vannbad etterhvert. Skal sjekke hvor godt tempen holdes i lufta først.

Har pr. nå tynne ølslanger på 1.80. Blir litt for kort så skal øke til 2,5m. Kjører 9PSI trykk nå.
 
treg flyt her, og for mye skum... 3m ølledning, ser at det er bittesmå bobler i slangen, men er nye slanger renset med starsan....kanskje dårlige koblinger/overganger....?
 
Istedenfor å starte en ny tråd legger jeg inn et bilde av ølglass samlinga mi her

u7y6ujar.jpg


Kanskje det er flere som har lyst til å vise frem sin


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Tilbake
Topp