Hvorfor kan jeg ikke redigere første innlegg i egen tråd?

Rolig nå...:) vi skal ikke ha det på oss at vi gjør noe overilt;)

Styret har fattet følgende vedtak:
Styret ser medlemmenes behov for å redigere skrivefeil og misforståelser i sine innlegg. Som en prøveordning åpner vi for redigering i 48 timer, hvorpå eventuelle ønsker om slik redigering må sendes til moderator, som vurderer hvert enkelt tilfelle.

Protokollen er ikke godkjent enda, så jeg må ta forbehold om at ordlyden blir stående slik. Så kommer implementeringen av det nye systemet hvor vi må lene oss på IT-komiteens kompetanse. Men siden vi vet at det er mange som venter på en avklaring, ønsket vi å sende ut et varsel allerede nå.

God helg!
Styret
 
Styret ser medlemmenes behov for å redigere skrivefeil og misforståelser i sine innlegg.
Det er jo strengt tatt ikke dette som er problemet, der kan det meste løses med de 30(?) minuttene man har i dag. Det er tråder som inneholder oppskrifter, prosjekter, salg av utstyr, eller andre events hvor man gjerne skal oppdatere den originale tråden med "til enhver tid gjeldende/korrekt informasjon" som er "behovet", og disse kan strekke seg langt utover 2 dager...

[edit] god helg ;)
 
Bra, det er bedre enn dagens ordning slik jeg ser det. Hvor lenge varer prøveordningen? Om det ikke viser seg problemer når prøveordningen opphører, blir prøveordningen permanent da eller åpnes det for fri redigering som en ny prøveordning?
 
Får ikke helt tak i det styret vil.
Fri redigering i 48 timer + moderator avhengig utover 48 timer?
Eller blir all redigering moderator avhengig?
Eller noe annet?
Ja det er ikke uvanlig at jeg ikke skjønner alt sånn med en gang.

Mvh
 
Bra, det er bedre enn dagens ordning slik jeg ser det. Hvor lenge varer prøveordningen? Om det ikke viser seg problemer når prøveordningen opphører, blir prøveordningen permanent da eller åpnes det for fri redigering som en ny prøveordning?
Uten å foregripe noe så gjetter jeg på at prøveordningen stående med mindre det dukker opp argumenter for å revurdere den.
 
I skrivende stund er det 60 medlemmer som har svart Ja,og 6 medlemmer som har svart Nei på om de ønsker å kunne redigere sine egne innlegg, i en avstemming i medlemseksjonen.

Er dette det dere klarer å komme opp med?, at vi kan redigere våre egne tråder/ innlegg i 48 timer hvis vi sender anmodning til moderator?

Jeg lurer på, hvorfor må dere på død og liv gjøre ting så vanskelig?
 
Får ikke helt tak i det styret vil.
Fri redigering i 48 timer + moderator avhengig utover 48 timer?
Eller blir all redigering moderator avhengig?
Eller noe annet?
Ja det er ikke uvanlig at jeg ikke skjønner alt sånn med en gang.

Mvh
Vi åpner primært opp for enkel redigering av egne skrivefeil, og mener 48 timer er nok til det formålet. Dette må veies opp mot integriteten i diskusjonene. Siden vi ikke klarer å lage en ordning som tar høyde for alle eventualiteter, tilbyr vi medlemmene å kunne sende en melding til moderator om redigeringsbehov utover 48 timer. Men siden dette ikke er hovedoppgaven til moderatorene, så blir det opp til dem å vurdere hvert enkelt tilfelle.
 
Trodde også det var det dere ville. Men leser protokollen som Bernts.
Og det ville jo blitt en innskjerping.
 
I skrivende stund er det 60 medlemmer som har svart Ja,og 6 medlemmer som har svart Nei på om de ønsker å kunne redigere sine egne innlegg, i en avstemming i medlemseksjonen.

Er dette det dere klarer å komme opp med?, at vi kan redigere våre egne tråder/ innlegg i 48 timer hvis vi sender anmodning til moderator?

Jeg lurer på, hvorfor må dere på død og liv gjøre ting så vanskelig?

Vi prøver å forvalte forumet på en god måte for alle våre medlemmer, og det innebærer ofte avveininger uten at vi kan gå i detalj på alle sakens aspekter. Vi overser ikke medlemmenes ønsker, ei heller å lage merarbeid for tillitsvalgte, men prøver å ta det ansvar vi er tildelt på den måten vi mener er best. Så får vi hjelpes til at evaluere denne ordningen om noen uker å se hvordan den har fungert...
 
Men har det vært noen reelle problemer med integriteten i diskusjonene tidligere, da det var fri redigering? Det har tydeligvis vært et tilfelle hvor en person truet med å slette alle sine poster, men det ble tross alt ordnet? Hvorfor skal det være så vanskelig? I realiteten blir jo dette å fortsette dagens ordning med en litt utvidet redigeringstid...
 
Ved salg av brukt utstyr vil jeg da heller foretrekke å bruke torget på FINN og legge inn link herfra.
 
Med all respekt er vel det din preferanse. Personlige ville jeg nok startet her og så utvidet til finn. Hovedpoenget er vel at 30 minutter eller 48 timer har fint lite å si for the bigger point av hele affæren: for en som starter en tråd hvor førsteposten er kilden til den viktigste informasjonen så forsvinner den muligheten etter 48 timer - uansett om tråden er ment å vare "i åresvis" eller ikke. Å skulle belaste moderatorer hver gang man vil editere en slik post blir tåpelig.

Selv om jeg forstår styrets argumenter mot (som er få, men gode, imho), så syns jeg argumentene for og empirisk data tilsier noe helt annet.
 
Rolig nå...:) vi skal ikke ha det på oss at vi gjør noe overilt;)

Dere har gjort noe overilt allerede. Dere har innskrenket friheten til medlemmene uten samtykke. Og nå prøver dere å slakke opp, men med ubetydelige endringer. Jeg, og jeg antar at dette gjelder store deler av medlemsmassen, ser helst at dere endrer tilbake til slik det var før. Så kan dere heller utrede om det er nødvendig å gjøre endringer fra den tilstanden. Dere skal representere oss. Medlemsmassen. Og som Bernt sier så er det er helt klart signal fra medlemsmassene at den tilstanden som var, ikke var et problem og at den tilstanden dere har laget er en fotlenke.

Jeg forventer et svar.
 
Sist redigert:
Pr. nå er det jo 91,2% av medlemmene på norbrygg som mener at vi bør ha fri redigering så da kan jeg ikke skjønne utsagnet "Vi overser ikke medlemmenes ønsker" ?

Vi er jo mange som betaler for å være medlem her så det skulle da vel bare mangle at vi har noe vi skulle ha sagt? Spesielt når dette med fri redigering ikke har vært noe problem tidligere?

Jeg vil da heller si at vi får gå inn i en prøveordning et par uker hvor vi har fri redigering for å se om det blir et problem.
 
Tilbake
Topp