Melanoidinmalt er nokså spesielt, med honningaktige og tørka frukt-noter. Jeg har dårlige erfaringer med det; ølet har fort blitt litt sært - i alle fall ikke slik jeg har ønska meg det.
Simpsons Premium English 60 EBC er et sabla godt krystallmalt, og de 10 EBC i forskjell blir lite merkbart, vil jeg tru. Og så er det veldig engelsk, da.
Stryk tipset mitt, Simpsons Crystal T50 og Viking 50 bruker 50 fra hver sin skala... Simpsons sitt er Lovibond, mens Viking er EBC. Så Simpsons-maltet er for mørkt. Støtter da @Finn Berger sitt tips om Premium English Caramalt.
Det er det jeg tenker: likt blir det uansett ikke. Men det er omtrent i samme gata-ish og det er antakelig godt nok for meg. Bruk det du har og kjøp nytt malt når det er nødvendig.
Det er det jeg tenker: likt blir det uansett ikke. Men det er omtrent i samme gata-ish og det er antakelig godt nok for meg. Bruk det du har og kjøp nytt malt når det er nødvendig.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.