Nei, det trur jeg blir nokså feil.Alternativ til Viking Caramel 50? Kan Melanoidin fungere?
Carahell?Alternativ til Viking Caramel 50? Kan Melanoidin fungere?
Jeg tenker det, 7,5% carahell og 2,5% light crystal.Carahell?
For lyst. 25 EBC - gir en annen smak.Carahell?
Du kan ikke blande for å få samme EBC og samtidig få utligna smaken. Resultatet blir annerledes. Løsninga er å finne et malt i samme EBC-område.Jeg tenker det, 7,5% carahell og 2,5% light crystal.
Ja, jeg får ta meg en tur innom Craftlab og se hva de har.For lyst. 25 EBC - gir en annen smak.
Du kan ikke blande for å få samme EBC og samtidig få utligna smaken. Resultatet blir annerledes. Løsninga er å finne et malt i samme EBC-område.
Det er det jeg tenker: likt blir det uansett ikke. Men det er omtrent i samme gata-ish og det er antakelig godt nok for meg. Bruk det du har og kjøp nytt malt når det er nødvendig.For lyst. 25 EBC - gir en annen smak.
Du kan ikke blande for å få samme EBC og samtidig få utligna smaken. Resultatet blir annerledes. Løsninga er å finne et malt i samme EBC-område.
Fair enough.Det er det jeg tenker: likt blir det uansett ikke. Men det er omtrent i samme gata-ish og det er antakelig godt nok for meg. Bruk det du har og kjøp nytt malt når det er nødvendig.
Takk for innspill Finn og Knerten. Det viste seg at jeg undervurderte gjæringsforløpet kraftig og fastslo total utgjæring da jeg sjekket på lørdag. Neste gang skal jeg sjekke tidligere.Testet det på noen fat i fjor. Fungerte stort sett greit. Ble litt søl på det fatet jeg fylte litt for godt. Så jeg lærte å ha god avstand mellom øl og co2 stigerør.
Jeg bytter ut stigerør med slange og flyte ball og det var litt trøblete. Flere av de la seg slik at det ikke kom ut øl. Så de forsvant raskt fra fatene.
Modning er normalt etter at du har fått det på flaske.Har ett spørsmål fra en oppskrift fra Brewfather, en Sarah Hughes Dark Ruby Mild Clone. Der står det modning 30 døgn. Menes det da på gjærkaret eller på flaske ?
Var det jeg tenkte, men att det står oppført slik på oppskrifta var uvantModning er normalt etter at du har fått det på flaske.
Flaska en pils og en IPA i dag. Har tenkt å begynne å drikke dem til helgaModning er normalt etter at du har fått det på flaske.