Defekt 1500 W element på Bratberg ;-(

Hei! 1500 watts-elementet på min Gen. 1 Bratberg har tatt kvelden. Selvfølgelig var det det sterkeste som måtte ryke. :( Har noen andre opplevd dette? Med kun 1000 watts-elementet tar det veldig lang tid å få opp tempen til mesketemp., og vee-e-eeldig lang tid å få det i kok. Dessuten koker det altfor dårlig.

Er det mulig å få tak i et nytt element? Evt. andre forslag mottas med takk! :)
 
Snakk med brygging først kanskje, opplevd de som service minded. Om du ikke finner noen løsning der, så må kanskje sette inn nytt elementet i siden på kjelen under meskerøret.
 
Takk for svar! :) Jeg har allerede sendt en forespørsel til Brygging via "kontakt oss"-siden på websiden deres, men burde jeg kanskje sende en ordinær mail i stedet?
 
Har ikke kikket så grundig på elementet eller omgivelsene, men det står kanskje noe produktnavn/nummer?
Kanskje det lar seg bestille fra aliexpress el.l.
 
Si du reklamerer på den.. da har du 5 år mot 2 års garanti..vist da den ikke er eldre enn 5 år da..
 
Må være en reklamasjonssak det, ja. Spennende å høre utfallet i så fall... Ser for meg at det blir et argument som taler mot produktet om de gjør seg vanskelige.
 
Må være en reklamasjonssak det, ja. Spennende å høre utfallet i så fall... Ser for meg at det blir et argument som taler mot produktet om de gjør seg vanskelige.
Hvordan går det med reklamasjonen?
Har selv gen 1. og er spent på svaret du får.
 
Hei! Beklager at jeg ikke har svart dere, jeg har rett og slett ikke vært inne på forumet så mye.

Jeg husker ikke nå om den var eldre enn 5 år eller ikke, jeg fikk ihvertfall ikke reparert eller erstattet den. Det er et annet firma som har overtatt disse nå, og jeg måtte ta kontakt med dem. Jeg fikk da tilbud om å kjøpe en ny 1.gen. (siden det var kommet en ny gen., og de hadde noen igjen av den gamle på lager), for 2000 kr + frakt. Jeg spurte hva frakten kom til å koste, og siden har jeg ikke hørt noe mer.

Jeg kjøpte meg en dyppvarmer i stedet...
 
image.jpeg Har en lignende opplevelse med min Bratberger gen2 kjøpt nov-14 fra Brygging.no; 2000w elementet tok kvelden og da jeg åpnet bunnen så jeg straks at krympestrømpen til koblingen mot elementet var svidd av og at skruen til termineringen satt helt løst (se bilde).
Kontaktet levrandøren som da sa at garantien (2år)var utløpt. Jeg påberopte meg reklamasjonssak (5år) da det fremgikk at det var en fabrikasjonsfeil som var årsaken til feilen på elementet. Fikk tilbud om å kjøpe ny (samme utgåtte modell) for2000kr + frakt, noe jeg ikke er interessert i. Har ikke fått noen videre respons, så da må jeg vel kontakte forbruker rådet for å ta saken videre?
 
Er varmekolben røket eller er det bare dårlig kontakt?
kontakt forbruker rådet vist du ikke kommer videre...
 
Vis vedlegget 30189 Har en lignende opplevelse med min Bratberger gen2 kjøpt nov-14 fra Brygging.no; 2000w elementet tok kvelden og da jeg åpnet bunnen så jeg straks at krympestrømpen til koblingen mot elementet var svidd av og at skruen til termineringen satt helt løst (se bilde).
Kontaktet levrandøren som da sa at garantien (2år)var utløpt. Jeg påberopte meg reklamasjonssak (5år) da det fremgikk at det var en fabrikasjonsfeil som var årsaken til feilen på elementet. Fikk tilbud om å kjøpe ny (samme utgåtte modell) for2000kr + frakt, noe jeg ikke er interessert i. Har ikke fått noen videre respons, så da må jeg vel kontakte forbruker rådet for å ta saken videre?
Det er 5 års reklamasjonsfrist på sånt!
Skriv et brev til dem, beskriv problemet, ta med henvisning med dato til alle henvendelser (mail / tlf). Be om retting av feilen innen en rimelig frist, alternativt heving av kjøpet. Ta kopi av signert brev før du sender. Det er fin dokumentasjon hvis du må eskalere til forbrukermyndighetene.
 
Jeg trakk til skruen og har sjekket at elementet er OK, men det er feil på elektronikken ett eller annet sted. Får prøve å forfatte et brev, men karen på Brygging.no virker ikke særlig imøtekommende...
 
Tilbake
Topp