Jeg coldcrashet nettop en ipa. Satte fermzillaen med 15psi trykk og koblet fra gass slangen. Går helt fint.
Kjapt spørsmål. Skal prøve Allrounderen for første gang i dag. For sikkerhets skyld:
Flyteballen/ubåten(?), den skal i fra starten av? Eg skal ikke gjære under trykk i dag, men vil knippe igjen mot slutten for å karbonerere det. Bare til å bytte ut gjærlåsen når den til kommer med ventilen da?
Flott. Takker.Korrekt. Men husk å kappe slangen som følger med flyteballen til egnet lengde, den er litt for lang.
Lydløs kan eg leve med, men det er ingen bevegelse i vannet i den.Har aldri prøvd de gjærlåsene som følger med, men ifølge @Finn Berger er de lydløse ja.
Lydløs kan eg leve med, men det er ingen bevegelse i vannet i den.
Du anbefaler gjærlås og ikke blow-off-tube? Jeg går for det siste
Du anbefaler gjærlås og ikke blow-off-tube? Jeg går for det siste
Det var noe snakk om illeluktende slange til dip-tuben tidligere i tråden, men jeg fant ingen konklusjon om det var noen som fant et passende alternativ til slange som ikke stinker så kraftig etter bruk?
Jeg synes jeg kappet slangen min litt kort, så om jeg skal bytte ut uansett kan jeg jo finne et bedre alternativ.
Jeg får ta et dypdykk og se om jeg finner noen alternativer å teste.Jeg tror bare we må rengjøres og desinfiseres godt, og fjerne byttes relativt ofte.
On a second note, er det noen som har funnet ut hva som er den optimale lengden? Sist hadde også jeg litt for kort slange, og det er enda verre enn litt for lang.
Jeg tror bare we må rengjøres og desinfiseres godt, og fjerne byttes relativt ofte.
On a second note, er det noen som har funnet ut hva som er den optimale lengden? Sist hadde også jeg litt for kort slange, og det er enda verre enn litt for lang.