Men ble ikke bunnfallet blandet inn i ølet når du snudde tanken på hodet?
Hvorfor det?
Litt kjip på co2 og neste brygg skal på tanken i morgen
Meeen, du flushet sukkerlaken med Co2 i to minutter...
Det jeg gjør når jeg ikke har tid til å karbonere på tanken er å slenge en sukkerbit i hver flaske og mottrykksfylle.
Dette er så effektivt og enkelt at det er mulig at jeg gjør det på alt jeg flasker framover.
Kan en bruke vanlige sukkerbiter fra Kiwi?
Eller bruke en spundingvalve og la det karbonere seg selv? Eller prater jeg fullemann nå?
Går det ikke med de rustfrie koblingene som står i 90 grader heller?Det gikk akkurat, men må ta den ut for å ta ut en prøve til SG, og karbonering på tanken blir vanskelig.
Vis vedlegget 43581
Kegland Carbonation Tee Piece PET Bottle Counter Pressure Filler Corny Keg | eBayDet gikk akkurat, men må ta den ut for å ta ut en prøve til SG, og karbonering på tanken blir vanskelig.
Vis vedlegget 43581
Går det ikke med de rustfrie koblingene som står i 90 grader heller?
Kegland Carbonation Tee Piece PET Bottle Counter Pressure Filler Corny Keg | eBay
Jeg har brukt Zalo på spruteflaske som jo egentlig ikke er anbefalt som du skriver fordi det inneholder glansemiddel til enkel rengjøring. Tar av koppen og setter fermzillaen i en kum og spyler først godt rent. Spruter på zalo innvendig og lar det virke noen minutter før jeg vasker over med en myk svamp, bruker en stor flaskekost igjennom butterflyventilen. Fortsetter å "svampe, koste og spyle" til det er helt rent. Vasker så koppen og setter den på igjen. Fyller så godt med lunkent vann på fermzilla og rister som bare det, heler ut og gjentar noen ganger til jeg er fornøyd. Fyller så på ca. 3 liter med starsan-blanding som jeg lar stå en stund og rister godt innimellom. For meg har dette funket, og jeg har også prøvd PBW uten å kunne si at det er noen stor forskjell. Bruker du zalo må du bare sørge for å skylle ekstra godt.Har prøvd å søke litt uten å finne svar på noen dumme spørsmål jeg har.
Kan Fermzilla rengjøres med vanlig maskinoppvaskmiddel(uten glansemiddel). ? Ser at PBW er anbefalt, men det er dyrt nok ..
Har ikke keglube eller annen food grade type fett til pakningene her, kan jeg f.eks. bruke hvit silikon som er kjøpt på apoteket, evt. solsikkeolje eller noe?
Og regner med at oppsamlingsenheten nederst være lukket når man fyller opp med vørter? Så åpner man opp og tømmer vekk trub og gjær etter noen dager?