Det var mitt største argument for å kjøpe refraktometer også. Ønsket jo å ta hyppige målinger for å følge prosessen, men ble jo veldig mye svinn av det, spesielt når man brygger små batcher.
Joda, tanken har slått meg, men det blir vel vanskelig å lese av?Hvorfor ikke putte hydrometeret oppi gjærbøtta?
Det er den, men, som jeg har lært i denne tråden, kan du fortsatt se at du får samme måling over tid - da har gjæringen stoppet. Faktisk FG finner du med en hydrometerprøve.Hvordan kompenserer du får alkoholen i ølet med refraktometer? Målingene jeg gjør etter at gjæren løs er jo temmelig på tur og jeg har blitt fortalt at å måle gjæret veske med refraktometer er tullball.
Er det jeg gjør. Starsan og putte den oppi. Prøv det neste gangJoda, tanken har slått meg, men det blir vel vanskelig å lese av?
En Saison med Brett? Høres ut som snop for mine ørerDenne burde egentlig gå i bryggetabber-tråden... Skulle til å flaske Saisonen som ble brygget samme dag. Jeg har nesten helt garantert sampla den med samme øltyv som lagde de boblene i Witen min. Og gjett hvilket syn som møtte meg i dag: joda, en hvit hinne, med hvite bobler til
Er "random brett-infeksjon" i samme gate som de brett-kulturene man kan kjøpe, og som folk brygger med? Altså, skal jeg la den stå en måned også flaske den, eller burde jeg pælme bøtta og alt i nærheten? Håper nå for all del ikke jeg har fått faenskapen i russian imperial stouten min også
Er det sånn at å ha denne bøtta stående på rom sammen med andre ting som gjærer utgjør større trussel enn vanlig for spredning/infeksjon av de andre ølene? Kjenner noian brer seg nå...
Ja, det tenker jeg også, men er som nevnt usikker på om det å få en random brett-infeksjon er like fett som å pitche en "Belgian sour mix"En Saison med Brett? Høres ut som snop for mine ører
Så mao, kommer til å bli surt og bare å slå ut?Brett er som sacc fullt i stand til å gjære anaerobt.
Sent from my iPhone using Tapatalk