:ilike:Einar Michelsen skrev:Sverre K skrev:Tar bare ett glass kvær kveld så æ bruke Norgesglass
Ja, de toliterne er også min favoritt.
:ilike:Einar Michelsen skrev:Sverre K skrev:Tar bare ett glass kvær kveld så æ bruke Norgesglass
Ja, de toliterne er også min favoritt.
Det er ikke såperestene som skaper problemer i oppvaskmaskinen, men rester av tørremiddel.HenningPP skrev:StoreMy har et godt poeng. Det er vel fettrester fra smultgryter og annet som finner veien ned i ølglassene via oppvaskmaskin og delt børste, som ødelegger skum og reduserer den opplevde drikkekvaliteten. Dette med såperester er vel mest en myte.
Fredrik R skrev:Et lite utvalg av standard glass. Blir ofte pint eller halv-pint glassene.
Intercom skrev:Fredrik R skrev:Et lite utvalg av standard glass. Blir ofte pint eller halv-pint glassene.
Hvor kjøpte du det pint glasset helt til høyre der? Lett etter sånne selv, finner det ikke på ebay:/
Intercom skrev:Hvor kjøpte du det pint glasset helt til høyre der? Lett etter sånne selv, finner det ikke på ebay:/
Yeah right... IPA'en klarer seg helt fint i hvilket som helst glass.
Nei takk, jeg vil drikke IPA, ikke sitte og sniffe på den.Ikke enig . Du vil gjerne presse aroaen av ølet opp i nesa.
Luktesansen er den sansen mennesket utviklet først. Altså det som ble til det vi kaller menneske nå. Den er hardwired til hjernen. og har en snarvei ned til munnen. Det er derfor vi klarer å "huske" lukter bedre enn vi husker lyder eller følelse av teksturer, f.eks, og kan få en smaksfølelse i munnen av å lukte på noe (Gå gjennom ferskbakstavdelingen på Meny f.eks).Nei takk, jeg vil drikke IPA, ikke sitte og sniffe på den.
Jeg nekter å kjøpe IPA-glass. For det første er de stygge, for det andre har de ingen tradisjon.
Bare en ny lissom-oppfinnelse for å 'få fram det beste i en IPA'.
Yeah right... IPA'en klarer seg helt fint i hvilket som helst glass.