Hva slags glass drikker du av?

Vil du ha ølglass billigere enn dette, må du legge det i lomma når du drar fra puben.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30209338/
 
Utformingen av glass har mye å si for opplevelsen av vin. Det samme er vel tilfelle for øl, og ikke bare estetisk, men også smaksmessig?
Mitt gamle, meget gamle, Ringnes halvlitersglass takket for seg. Christiania Glasmagasin hadde disse på tilbud, halvlitere, seks stk til litt over 200 kroner. Vakre syns jeg. Hadde tenkt meg noen skikkelige seidler, men dette falt jeg for. De var fra Hadeland Glassverk, men støpt glass.

Beklager gass i overskriften. :) Rettet nu.
 

Vedlegg

  • glass (1 of 1).jpg
    glass (1 of 1).jpg
    179,8 KB · Sett: 719
Drikker helst ikke så mye gass, for magens skyld
men når det først skal inntaes foretrekker jeg kullsyre servert i American pint glass eller vin glass
 
Likte bullshiten.

Selv drikker jeg stort sett fra glassene man får servert øl i på div. barer her i byen. Tulipan eller 0,4.
 
her går det nå stort sett i et Beck's 0,5 glass med tykke, rette vegger og solid hanke
 

Vedlegg

  • becks_0.5.jpg
    becks_0.5.jpg
    11,1 KB · Sett: 567
Jeg holder meg stort sett til store rødvinsglass, og så tar jeg fram IPA glasset fra tid til annen..
 
Bruker helst spigelau sine ipa eller tulipanglass. Ellers går det i stettglassene til ikea. Liker å kunne snurre glaset for å få frem luktene bedre
 
loebrygg skrev:
Drikker helst ikke så mye gass, for magens skyld
men når det først skal inntaes foretrekker jeg kullsyre servert i American pint glass eller vin glass

og ja, stemmer det, fikk vist IPA glass til jul
prøver å huske på å bruke disse til IPA

På tide å korrigere skriveleif i trådtittel snart? :)
 
Bruker som oftest et av Spiegelau-glassene jeg fikk i 4-pack i julegave :)
Tidligere gikk det i pint-glass rekvirert etter utallige besøk på The Dubliner i hovedstaden da man bodde der  ;D :skitbra:
 
Drikker av store ølglass fra christiania glassmagasin. Fungerer veldig bra til mørkere øl. Sammenlignet samme øl i dette glasset og ett vanlig ett (blindtest på ølsorten), kjentes ut som to forskjellige øl. Mye bedre i det "fancy" glasset  :skitbra:
 
Tilbake
Topp